Cuvinte cheie SEO: Primul pas catre o campanie reusita

SEO Genius » Blog » Cuvinte cheie SEO: Primul pas catre o campanie reusita

În era digitală, prezența online a devenit o necesitate pentru business-urile de orice fel, dar și o adevărată competiție. E important să ai un site, dar și mai important este să fii văzut de potențialii clienți. Astfel, poziționarea în primele rezultate ale căutării Google poate face diferența dintre stagnare și evoluție constantă.

Pentru a ajunge la publicul țintă, deci la vizitatorii potriviți pentru tine, ai nevoie de o strategie SEO, focalizată pe cuvintele cheie relevante și pe optimizarea conținutului de calitate, adaptat publicului specific, deci intenției de căutare. Așa ajungem la subiectul acestui articol, pe care îți propunem să îl citești cu atenție. La final, vei ști ce sunt cuvintele cheie și de ce e important să le alegi cu deosebită atenție.

Ce sunt cuvintele cheie?

Cuvintele cheie reprezintă acei termeni sau acele expresii pe care utilizatorii le folosesc pentru a găsi informații sau pentru a identifica produsele ori serviciile de care au nevoie. Cuvintele se introduc în bara de căutare Google, iar acesta din urmă afișează cele mai relevante răspunsuri. Dacă am privi în oglindă, pentru cel care deține un site (de vânzare sau de prezentare), cuvântul cheie trebuie să definească foarte bine produsele sau serviciile din ofertă. Din partea cealaltă, cuvântul cheie este privit ca o transcriere a intenției de căutare.

Există mai multe tipuri de cuvinte cheie SEO, cea mai des întâlnită clasificare fiind făcută după lungimea acestora. Astfel, există cuvinte cheie cu potrivire exactă (scurte) sau cuvinte cheie long tail (cu coadă lungă). Din prima categorie fac parte cele generale. Beneficiază de cel mai mare volum de căutare, dar procesul de optimizare SEO ON Page durează, de regulă, mai mult în acest caz. În a doua categorie găsim expresiile care conțin un cuvânt cheie principal, la care se adaugă unul secundar, devenind astfel mult mai specifice. Aici, nu vorbim despre același volum mare de căutare, însă aducem în discuție targetarea minuțioasă și rata de conversie accentuată.

De ce sunt importante cuvintele cheie pentru SEO?

Acum știi ce înseamnă un cuvânt cheie, deci ești mult mai aproape de a înțelege importanța acestuia în SEO. În sens larg, studierea celor mai potrivite expresii și cuvinte cheie îți permite să înțelegi mai bine comportamentul utilizatorilor, nevoile și intențiilor lor, să înțelegi care este poziția ta, comparativ cu principalii competitori, dar și să-ți structurezi site-ul, alocând resursele necesare în această direcție.

De exemplu, pentru a crea articole optimizate SEO, deci articole care să ajungă la publicul tău țintă, va trebuie să abordezi un subiect de interes pentru utilizatorii tăi specifici, să oferi conținut unic și calitativ, să creezi legături interne și externe și să folosești strategic cuvintele cheie. Acestea din urmă se integrează în mod natural în titluri, meta descrieri, în conținut și URL-uri. Aplicat, aceste expresii relevante pentru publicul tău sunt importante din mai multe puncte de vedere, printre care:

Ce informații îți oferă cuvintele cheie?

Cuvintele cheie oferă un mare suport în SEO. Acestea reprezintă, așa cum ai observat încă din titlul articolului, primul pas către o campanie reușită. Iată ce informații poți obține:

Claritate asupra intențiilor de căutare

Cuvintele cheie din Google îți pot oferi o imagine clară asupra nevoilor și intereselor utilizatorilor. Analizându-le, vei ști care sunt intențiile lor de căutare și îți poți orienta conținutul în așa fel încât să le răspunzi cu promptitudine.

Volum de căutare

Prin volume de căutare facem referire la popularitatea interogărilor din Google. Dacă un cuvânt cheie are un volum mare de căutare, înseamnă că există și o cerere ascendentă din partea utilizatorilor. Astfel, îți poți orienta resursele în această direcție. Totuși, nu este recomandat să te focalizezi doar pe volumele mari de căutare. Un site la început de drum va întâmpina dificultăți în obținerea rezultatelor favorabile dacă abordează doar această strategie. Din fericire, poți cere oricând ajutorul unui specialist SEO, care te va direcționa către cele mai bun decizii, aplicate nevoilor tale specifice.

Sezonalitate

Există termeni sau expresii care, în anumite perioade ale anului, devin mult mai populare, fiind influențate de sărbători sau alte elemente specifice sezonului. Odată ce ajungi la aceste informații, îți poți ajusta strategia de conținut în funcție de schimbările din piață, profitând de oportunitățile oferite de perioadele de vârf. Așa îți îmbunătățești vizibilitate, atragi trafic relevant și obții conversii.

Dimensiunea pieței online

Analizând cuvintele cheie, poți obține informații clare cu privire la dimensiunea pieței căreia te adresezi. Acest lucru îți va oferi posibilitatea de a te autoevalua, iar mai apoi, de a identifica cele mai convenabile oportunități de creștere și dezvoltare.

Vizibilitatea actuala a site-ului

O altă abordare care face referire la informațiile oferite de cuvintele cheie ține de vizibilitatea actuală a site-ului tău. Analizând performanțele strategiei, poți primi un răspuns exact cu privire la poziția ta în clasamentul motoarelor de căutare. Cât de vizibil este site-ul tău? Răspunsul la această întrebare te va ajuta să îți îmbunătățești strategia, optând pentru cele mai căutate cuvinte pe google sau pentru cuvinte mult mai precise, care definesc mult mai bine produsele ori serviciile oferite.  

Keyword research: Cum găsești cuvintele cheie potrivite?

Dacă vrei să găsești cuvintele cheie potrivite pentru site-ul tău, e bine să înțelegi importanța acestora în SEO. Noi am bifat deja acest aspect, deci ne putem orienta către pasul următor: cercetarea. Nu poți să introduci niște exemple de cuvinte cheie, găsite aleatoriu, în conținutul tău, sperând că ai identificat calea către succes. În realitate, trebuie să aloci timp și resurse pentru a face un keyword research de calitate, cu focus pe câteva elemente importante:

Intenția de căutare și relevanța cuvintelor cheie

Abordăm în continuare două dintre cele mai importante elemente, necesare pentru a-ți adapta conținutul în așa fel încât să ajungă unde trebuie: intenția de căutare și relevanța cuvintelor cheie.

Am tot menționat „intenția de căutare” pe parcursul articolului. Ce înseamnă mai exact?  Motivul din spatele căutărilor de pe internet. Dacă în acest moment, unii utilizatori folosesc anumite formulări pentru a obține o informație, alții intră pe Google pentru a cumpăra produse și tot așa. Concret, există intenție de navigare, informativă, comercială și tranzacțională.

Prin relevanță ne referim la alinierea cuvintelor cheie, utilizate în momentul în care se face o căutare, cu conținutul site-ului tău. O pagină cu informații relevante se potrivește întocmai intenției de căutare. Cele două sunt interdependente.

Instrumente existente pentru procesul de keyword research 

Probabil că acum te întrebi cum poți obține toate informațiile despre care aminteam mai sus. Ei bine, procesul de keyword research se poate realiza cu ajutorul instrumentelor speciale. Așa vei afla informații utile cu privire la volumele de căutare, concurență, dificultatea cuvintelor cheie etc. Există o mulțime de astfel de tool-uri, cele mai cunoscute fiind: Google Keyword Planner, Ahrefs Keyword Explorer, HubSpot’s Keyword App, SEMrush, Moz Keyword Explorer, Ubersuggest și SEO Monitor.

De ce este important sa apelezi la un specialist SEO?

Continuând discuția deschisă de către instrumentele necesare pentru a face keyword research, trebuie să menționăm două aspecte: nu toate instrumentele sunt gratuite și ai nevoie de cunoștințe solide pentru a alege cuvintele cheie optime.  E important să apelezi la un specialist SEO dacă îți dorești să obții o strategie bună, pe care să o implementezi cu succes. Pe lângă alegerea corectă a cuvintelor și expresiilor potrivite, un specialist va ști cum să le integreze în titluri și subtitluri, în adresele URL-urilor, în meta-descrieri și în conținut, păstrând o abordare prietenoasă atât cu utilizatorii, cât și cu motoarele de căutare.

Tragem line, iar la final îți reamintim că SEO te poate ajuta să-ți crești vizibilitatea, să atragi vizitatori noi și să obții cât mai multe conversii. Aici, cuvintele cheie au un rol deosebit de important. Totuși, trebuie alese și utilizate cu grijă, fără să incomodeze utilizatorii.

Data articol: 22 martie 2024