Strategie SEO: Calea catre vizibilitate, trafic si conversii

SEO Genius » Blog » Strategie SEO: Calea catre vizibilitate, trafic si conversii

Motoarele de căutare reprezintă sursa principală de trafic pentru site-ul tău, ceea ce înseamnă că obținerea unui loc în prima pagină de rezultate este esențială pentru a vedea succesul pe termen lung. Cum poți face asta? Cu ajutorul specialiștilor care oferă servicii SEO. Pentru început, trebuie să știi că o strategie SEO nu include doar un set de reguli, care funcționează robotic și, odată aplicate, site-ul tău va înregistra rezultate spectaculoase ani la rând. Este, de fapt, o abordare mult mai complexă, una care necesită timp, atenție, eforturi constante și, bineînțeles, o serie de tehnici de lucru. Dacă ești deja interesat de o colaborare cu specialiștii în domeniu, te invităm să descoperi, din rândurile următoare, ce este o strategie SEO, dar și cum arată calea către vizibilitate, trafic și conversii.

Ce conține o strategie SEO?

Pe înțelesul tuturor, strategia este un plan care te ajută să îți îmbunătățești vizibilitatea, dar cum nu poți obține cele mai bune recomandări peste noapte, va fi nevoie, pentru început de stabilirea unor obiective și de o analiza minuțioasă. Detaliem mai jos.

Stabilirea obiectivelor

Crearea unei strategii SEO pornește de la un obiectiv sau de la mai multe obiective bine stabilite. E important să-ți setezi un scop pentru a ști cum să acționezi și ce rezultate să măsori la final, iar această regulă nu se aplică doar în digital marketing. În cazul de față îți poți propune, de exemplu, să crești traficul organic cu un anumit procent în următoarele 6 luni, să te clasezi pe primele 3 poziții în rezultatele organice cu anumite cuvinte cheie, să crești rata de conversie a vizitatorilor organici cu un anumit procent în următorul trimestru, să crești numărul de mențiuni online etc.

Analiză SEO

Ulterior se face o analiză complexă, cu ajutorul căreia se va stabili care este poziția site-ului, care este potențialul acestuia, dar și ce obiective se pot adăuga pe lista furnizată inițial, iar aici putem menționa următoarele:

Crearea strategiei SEO

Am definit obiectivele și am făcut o analiză riguroasă. Acum este momentul să afli cum se construiește o strategie SEO:

Când este recomandată o strategie SEO?

O strategie SEO îți poate schimba mult traiectoria și felul în care ești privit în piață. Putem spune că orice business poate cere ajutorul specialiștilor, cu condiția ca produsele sau serviciile din ofertă să prezinte interes pentru consumatori. Strategia de SEO este recomandată celor care își doresc să atragă mai mulți vizitatori pe site, prin rezultate organice, celor care își doresc să atragă mai mulți clienți potențiali și, implicit, să vândă mai mult, celor care își doresc să lucreze la brand awareness (gradul de recunoaștere al business-ului), dar și celor care vor să se poziționeze favorabil în fața competiției.

Secretele unei strategii SEO eficiente

O strategie SEO de succes nu se poate baza pe secrete, ci pe un cumul de factori: tehnici și tactici de analiză, optimizare, perseverență, timp și atenție. Totuși, putem menționa o serie de elemente care pot face diferența dintre o strategie bună și una care are nevoie de îmbunătățiri. Printre acestea se numără:

Indexarea motoarelor de căutare

Indexarea este procesul prin care Google reușește să analizeze și să stocheze site-urile. Aici există câțiva factori determinanți:

Tot la acest capitol, putem discuta și despre indexarea pentru dispozitivele mobile. Cum, majoritatea utilizatorilor caută informații de pe dispozitivele mobile, Google va analiza și versiunea pe care aceștia o văd atunci când accesează site-ul tău. Dacă site-ul tău beneficiază deja de o versiune tip user friendly, generând conținut similar pe orice tip de dispozitiv, fără erori și alte probleme, înseamnă că nu trebuie să-ți faci griji. În schimb, dacă utilizatorii întâmpină dificultăți atunci când navighează pe site, va trebui să prioritizezi și acest lucru.

Keyword research de calitate

Ne întoarcem la cuvintele cheie și la conținutul calitativ – acest combo perfect, care contribuie la creșterea autorității site-ului. Cuvintele se aleg în funcție de specificul activității, iar conținutul trebuie să ofere detalii precise și informații ușor de înțeles.

Monitorizare și adaptare constantă

Pentru a te asigura că strategia abordată este și una eficientă, va trebui să urmărești rezultatele, identificând atât punctele tari, cât și punctele slabe. Așa se pot obține informații relevante și se pot optimiza tehnicile care nu înregistrează succesul dorit. În plus, strategia trebuie să se adapteze noilor schimbări. Algoritmii motoarelor de căutare se modifică destul de des.

Care este planul de implementare al unei strategii SEO?

Spuneam mai sus că prin strategie SEO facem referire la un plan personalizat, unul de care orice business poate avea nevoie pentru a-și îmbunătăți vizibilitatea. Pentru a implementa acest plan de acțiune, ai nevoie de o campanie SEO. Astfel, specialiștii se vor ocupa de:

În cât timp vor apărea primele rezultate?

SEO implică timp, așa cum spuneam încă din primele rânduri. Astfel, se recomandă să îți setezi așteptări realiste, documentate de situația inițială a site-ului tău. În linii mari, rezultatele apar într-un interval de 3-12 luni. Care sunt factorii determinanți? Răspunsul ar trebui să fie destul de intuitiv: nivelul competiției, noutatea site-ului, calitatea implementării planului de acțiune, dar și alți factori externi. Aici putem menționa și costul campaniei SEO, care poate fi diferit pentru fiecare business în parte. Acesta variază în funcție de tipul business-ului și obiectivele acestuia, în funcție de bugetul alocat, de experiența specialistului etc.

Cum poți monitoriza eficiența unei strategii SEO?

Rapoartele SEO periodice îți pot furniza o imagine cât mai clară cu privire la modul în care evoluează strategia abordată. Atunci când se analizează eficiența, se măsoară, în primul rând, poziția în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare (SERP), dar există și alte elemente deosebit de importante, printre care:

În definitiv, măsurarea unei strategii SEO are ca scop îmbunătățirea continuă a rezultatelor, iar cu acestă informație ajungem, pe finalul articolului, la ceea ce spuneam încă din introducere: SEO are nevoie de implicarea și expertiza specialiștilor, dar și de timp.

Importanța strategiei SEO se reflectă, așadar, într-o prezență online solidă și bine consolidată, în creștea constantă a traficului și conversiilor. O abordare structurată, concisă și prietenoasă, fără erori și probleme tehnice, îți va oferi șansa să îți construiești un nume vizibil în rândul potențialilor clienți.

Întrebări frecvente

Cum se începe dezvoltarea unei strategii SEO?

Analizează-ți obiectivele, identifică publicul țintă și cere un audit SEO pentru site-ul tău! Aceștia sunt primii pași pe care îi poți face pentru dezvoltarea strategiei de SEO.

Cum se poate obține un avantaj competitiv în SEO?

Avantajul competitiv se obține prin analiză permanentă și adaptare. Pentru a te diferenția, trebuie să le oferi potențialilor clienți un conținut interesant, corect și ușor de parcurs, dar și o experiență de navigare excelentă.

Cum se gestionează actualizările algoritmice ale motoarelor de căutare?

Pentru a face față noilor actualizări, trebuie să rămâi informat, să înțelegi schimbările și să acționezi în consecință. Aici intervine rolul specialiștilor în servicii de SEO.

Data articol: 26 martie 2024