Optimizare SEO ON Page – Ghid complet

SEO Genius » Blog » Optimizare SEO ON Page – Ghid complet

Optimizarea SEO On Page îmbunătățește semnificativ vizibilitatea unui site în mediul digital. Prin optimizarea unei pagini web facem conținutul relevant, util și comprehensibil pentru utilizatori, în timp ce încurajăm o indexare și o clasare mai bună în paginile motoarelor de căutare. 

Strategia de optimizare On Page este indispensabilă pentru un site vizibil utilizatorilor. Fără aceasta, motorul de căutare nu îl poate indexa corect, ceea ce poate reduce vizibilitatea în online și, implicit, poate duce la scăderea traficului organic și a performanței businessului în mediul digital. 

Iată cum acționează optimizarea On Page pentru diferite tipuri de site-uri:

Spre deosebire de optimizarea SEO Off Page, cea On Page poate fi controlată prin diverse tehnici SEO care țin cont de cele mai recente bune practici. Cu alte cuvinte, o strategie SEO On Page bine construită poate influența direct poziționarea site-ului tău în rezultatele căutărilor. 

În acest articol vom explica detaliat ce este optimizarea SEO On Page și cum o putem gestiona în folosul afacerii tale!

În ce constă optimizarea SEO ON Page?

Optimizarea SEO On Page constă într-un set de acțiuni concrete pe care le putem întreprinde la nivelul conținutului scris și vizual, structurii și elementelor tehnice ale unei pagini web. 

Scrie titluri clare 

Fiecare pagină a site-ului trebuie să aibă specificat un titlu în tagul <title>, chiar dacă Google poate crea un titlu nou la afișarea în SERP. Poți influența modul în care apare titlul unei pagini asigurându-te că acesta descrie clar și concis conținutul paginii. 

Pentru o afișare completă, numărul de caractere ar trebui să fie mai mic de 60. Titlurile prea lungi vor fi trunchiate la afișarea în rezultate, ceea ce poate influența rata de clic a paginii. 

Cu toate că impactul titlului în clasamentele organice este mai mic decât cel al conținutului paginii, trebuie să subliniem faptul că titlurile absente, dublate, prea lungi sau care aglomerează cuvinte cheie într-o exprimare incoerentă pot afecta negativ afișarea în rezultate. 

Așadar, un meta titlu optimizat trebuie să fie: 

Concepe meta descrieri convingătoare

Cel de-al doilea meta tag pe care optimizarea On Page îl are în vedere este meta descrierea, adică elementul HTML care oferă rezumatul paginii web. Meta descrierea poate fi afișată în pagina de rezultate, dacă Google consideră că oferă utilizatorilor o descriere mai precisă decât ar fi posibil doar din conținutul din pagină. De aceea, se recomandă ca aceasta să nu depășească 155-160 de caractere.

În exemplul de mai sus, Google a ales un alt fragment din pagină, mai relevant pentru căutarea „On Page SEO”. Meta descrierea originală era „Learn about the top on-page SEO factors that impact your pages’ visibility on the SERPs in our guide to on-page SEO.”, însă, deși conținea cuvântul cheie din căutare, nu satisfăcea intenția posibilă din spatele căutării. De aceea, Google a oferit o explicație succintă a SEO-ului On Page.  

Deoarece motorul de căutare poate alege meta descrieri diferite în funcție de căutarea utilizatorului, o meta descriere optimizată trebuie să fie adaptată la diverse intenții de căutare ale utilizatorilor. 

Iată și alte aspecte de care trebuie să ții cont când creezi meta descrierea: 

Meta descrierile nu sunt, însă, un factor de ranking, cu toate că absența lor poate avea un impact negativ asupra ratei de clic și, implicit, asupra abilității paginii de a se clasa mai sus în rezultate. 

Dacă omiți, de exemplu, crearea unei meta descrieri pentru fiecare pagină a unui site ecommerce, poți influența negativ optimizarea SEO a unui magazin online. Pe lângă faptul că ratezi o ocazie de optimizare a paginilor web și că absența meta descrierilor poate scădea rata de clic, există posibilitatea ca Google să perceapă site-ul ca unul de calitate mai slabă. 

Atât în cazul meta descrierii, cât și în al meta titlului, este recomandată așezarea cuvântului cheie cât mai la începutul textului, într-un mod cât mai natural. Dar poate fi plasat oriunde în cuprinsul tagului dacă textul rezultat nu sună firesc, pentru că ne adresăm în principal utilizatorilor, nu motoarelor de căutare. 

Stabilește un URL simplu și descriptiv

URL-ul, adică adresa web a unei pagini, este un factor de ranking neglijabil după indexarea paginilor. În primă fază, până la indexarea de către motorul de căutare, cuvintele cheie incluse în structura URL-ului pot ajuta boții să înțeleagă topicul paginii și influențează întrucâtva clasarea inițială. 

Ca și celelalte acțiuni pe care le întreprindem pentru optimizarea unei pagini web, și în stabilirea URL-ului ne raportăm în principal la utilizator. Asta înseamnă că un URL optimizat respectă regulile de mai jos și – un aspect foarte important pentru URL-urile diseminate pe rețele sociale – poate fi propria sa ancoră, pentru că reflectă clar conținutul paginii către care trimite.

Exemplu de URL neoptimizat: https://www.example.com/index.php?id_sezione=360&sid=3a5ebc944f41daa6f849f730f

Exemplu de URL optimizat: 

https://www.example.com/summer-clothing/filter?color-profile=dark-grey

Alege și distribuie judicios cuvintele cheie în conținut

Ce sunt cuvintele cheie? Sunt cuvintele sau sintagmele folosite de utilizatori în bara de căutare. Unele înregistrează mai multe căutări într-o perioadă, altele mai puține. 

Cuvintele cheie pot fi: 

Fiecare pagină web ar trebui să fie construită în jurul unui cuvânt cheie (keyword). Dar acest lucru nu înseamnă că este unicul keyword din pagină și nici că respectiva sintagmă trebuie să se repete în text de un anumit număr de ori, exact în forma folosită în cele mai multe căutări online. 

Textul trebuie scris cu cititorul în minte, anticipând cuvintele cheie pe care le-ar putea folosi și alte expresii asociate, integrându-le în contexte relevante și adăugând contectorii sintactici omiși în bara de căutare. 

Optimizarea paginii pe cuvintele cheie nu (mai) înseamnă repetarea de n ori într-un text a unei expresii nearticulate sau incomplete, precum „vopsea lavabilă preț”. Google înțelege cum se corelează o pagină web cu diverse căutări, chiar dacă nu folosești exact termenii căutați.

Structurează clar conținutul

Ordonarea ierarhică a subtitlurilor unui articol de blog, de exemplu, nu influențează direct poziționarea în rezultatele Google. Dar, pentru a oferi o înțelegere clară a conținutului și pentru a facilita navigarea acestuia, se recomandă structurarea cât mai clară a conținutului, folosind subtitluri, astfel: 

<H>-urile subordonate unui subtitlu superior trebuie să fie relevante și să se încadreze în tema conținutului acestuia, în final obținându-se o structură ramificată.

Creează conținut orientat către utilizator

Sistemele automate de clasare ale Google sunt concepute pentru a prezenta informații utile, create în beneficiul oamenilor, nu pentru a bifa criterii de clasare în rezultatele căutării. 

Pe lângă aspectele SEO On Page discutate mai sus, inclusiv optimizarea paginii pe cuvintele cheie, conținutul creat trebuie să fie informativ, original, substanțial, corect gramatical, prezentat într-un format îngrijit. Să poată fi, dacă vrei, publicat într-o revistă, o carte, un manual sau o enciclopedie, pentru că online-ul nu face excepție în privința standardelor de calitate ale conținutului. 

Dacă vorbim despre conținutul cu un impact semnificativ asupra sănătății, stabilității financiare ori siguranței oamenilor, sau asupra bunăstării societății – cunoscute ca subiecte YMYL (Your Money or Your Life), atunci miza calității acestuia este și mai mare. 

Și aici trebuie să-ți dezvăluim un lucru mai puțin cunoscut: site-ul tău este vizitat periodic de angajați Google (rateri), care raportează apoi nivelul acestuia de experiență, expertiză, autoritate a autorului și încredere (EEAT) către gigantul tech. 

De ce? 

Pentru a îmbunătăți algoritmii de clasare și a se asigura că utilizatorii primesc rezultate relevante. Cu toate că EEAT nu este un factor de ranking, conținutul creat pe site-ul afacerii tale ar trebui să fie aliniat principiilor EEAT din ghidul folosit de rateri pentru că, dacă Google folosește evaluările respective pentru a-și ajusta algoritmul, în final algoritmul va fi în concordanță cu principiile EEAT. 

Optimizează imaginile

Pentru că vorbim despre optimizare SEO On Page, vom avea în vedere toate elementele paginii, adică și imaginile. 

Acestea trebuie să fie plasate lângă blocuri relevante de text, să aibă o denumire descriptivă și un atribut Alt care îl ajută pe Google să înțeleagă imaginile, în care este recomandată introducerea naturală și pertinentă a cuvântului cheie. 

Urcă în pagină imagini la dimensiuni reduse, de cca 100 kB, dacă nu este neapărat necesară utilizarea unor fotografii de înaltă calitate. Poți folosi imagini în format JPG sau PNG. 

Fă internal linking

Un alt aspect important all optimizării SEO On Page (și ultimul despre care discutăm în acest articol) este internal linkingul, adică conexiunile făcute între paginile propriului site prin hyperlinkuri. Fiecare pagină esențială de pe site ar trebui să aibă cel puțin un link către ea de pe alte pagini ale site-ului. 

Internal linkingul îmbunătățește structura paginii și experiența utilizatorului, indicând importanța conținutului motoarelor de căutare.

Importanța optimizărilor On Page

Ai văzut în lista de acțiuni de mai sus că „nu este mare filozofie” să optimizezi o pagină web. Teoretic, atâta vreme cât cunoști regulile – le găsești atât pe blogul nostru, cât și în zeci de alte resurse de pe internet sau chiar din recomandările Google – și le aplici, ar trebui ca site-ul tău să fie în grațiile motorului de căutare și să apară pe primele poziții la căutările pe cuvinte cheie relevante. 

Ba chiar, dacă vorbim despre optimizarea SEO pentru WordPress, lucrurile devin și mai ușoare pentru că există celebrul plugin Yoast SEO, care urmărește, chiar și în varianta free, îndeplinirea fiecăreia dintre condițiile necesare pentru o bună vizibilitate în mediul digital. 

Și-atunci, dacă oricine poate face optimizări On Page cu un plugin și niște reguli de bază, cum te diferențiezi de toate celelalte afaceri care fac SEO pentru site-ul lor? În definitiv, în top 3 rezultate pe pagină pot fi doar 3 site-uri, nu-i așa? 

Realitatea este că nu există o metodă SEO standardizată care să funcționeze pentru toate tipurile de afaceri și site-uri. Un magazin online are nevoie de alte optimizări pentru paginile web decât un site de prezentare a unor servicii. 

Chiar dacă optimizarea paginilor se bazează respectarea unor criterii, doar un specialist SEO le poate aplica în așa fel încât să ofere o experiență fără cusur utilizatorului. Specialistul SEO va analiza siteul, va alege cuvintele cheie în funcție de intențiile de căutare ale fiecărui profil de client ideal și va dezvolta o strategie SEO adaptată la obiectivele afacerii tale. Tot el va face periodic ajustările necesare pentru a menține și îmbunătăți performanța site-ului în căutările organice.  

Înainte să încheiem articolul, trebuie să menționăm că pașii de mai sus pot fi reluați periodic sau după actualizările majore ale algoritmului Google, pentru a adapta conținutul și strategia SEO noilor schimbări. De asemenea, poate fi necesară actualizarea conținutului ori de câte ori nu mai este actual sau atunci când apar informații utile noi. 

Optimizarea SEO On Page este un subiect foarte amplu și complex, iar informațiile prezentate în acest articol te vor ajuta să înțelegi principiile de bază. Seo Genius îți stă la dispoziție cu servicii și consultanță SEO personalizată pentru optimizarea paginilor tale web. Contactează-ne acum și îți vom răspunde în cel mai scurt timp!

Data articol: 4 aprilie 2024