Specialist SEO: cum alegi un expert SEO potrivit?

SEO Genius » Blog » Specialist SEO: cum alegi un expert SEO potrivit?

Dacă afacerea ta are un site, atunci tu ai nevoie de un specialist SEO care să gestioneze toate acele activități necesare pentru a-l poziționa pe prima pagină în rezultatele căutărilor. Va identifica strategii și tactici de optimizare care vor genera mai mulți potențiali clienți, ducând astfel la o creștere a veniturilor businessului. 

Poți gestiona prezența online a unei afaceri fără un expert SEO? În condițiile în care algoritmii Google se actualizează periodic – Search Engine Journal1 menționează 10 update-uri în 2021 și 2022, iar în 2023 cu unul mai puțin – este aproape imposibil să îți menții site-ul vizibil pe cuvintele cheie relevante fără expertiza unui specialist SEO. 

Importanța unui specialist SEO este, așadar, incontestabilă pentru oricine atrage clienți și generează venituri prin intermediul unui site web. Dar ce face concret, ce responsabilități are și cum alegi un expert SEO potrivit pentru afacerea ta? Detaliem aceste aspecte în rândurile următoare.

Ce este un specialist SEO?

Pentru a prospera în mediul online, este imperativ să înțelegi ce este un specialist SEO și ce poate face pentru businessul tău. 

Misiunea specialistului SEO este să aducă în mod organic un website în fața clienților ideali ai acestuia – adică cei care au cea mai mare probabilitate de a interacționa într-un fel sau altul cu conținutul, fie informațional, fie comercial. Pentru a reuși acest lucru, abordează 2 direcții de optimizare a site-ului – on-page (tehnic) și off-page – într-un mod care contribuie la îndeplinirea obiectivelor tale de afaceri.

În cadrul optimizării on-page, specialistul SEO se concentrează asupra aspectelor tehnice ale site-ului, cum ar fi structura, viteză de încărcare, etichetarea corectă și utilizarea cuvintelor cheie pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului și clasamentele în căutări. 

În același timp, optimizarea off-page implică gestionarea eficientă a factorilor externi, cum ar fi backlinkurile și reputația online, pentru a consolida autoritatea și relevanța site-ului în ochii motoarelor de căutare. Prin campanii SEO și strategii integrate, specialistul SEO contribuie la creșterea vizibilității, atragerea de trafic relevant și transformarea vizitatorilor în clienți sau consumatori fideli.

De ce ai nevoie de un specialist SEO?

Încă te tentează ideea de a te ocupa personal de optimizarea propriului site? Sigur, dacă urmezi câteva cursuri sau tutoriale pe YouTube și reorientezi din timpul dedicat altor aspecte ale afacerii tale pentru dezvoltarea și implementarea strategiei, poți gestiona prezența în rezultatele căutărilor Google a afacerii tale. Ai o echipă de marketing care poate pune în practică strategia SEO concepută de tine? Foarte bine, însă ține cont și de faptul că va trebui să monitorizezi și să ajustezi respectiva strategie periodic. 

Uite o statistică surprinzătoare: 

Peste 95% dintre paginile online nu primesc trafic organic.2 

Aici devine evidentã importanța unui expert SEO, care va avea grijã ca majoritatea paginilor site-ului tãu sã se claseze cât mai sus în rezultatele cãutãrilor și sã atragã, astfel, cât mai multe vizite, leaduri și vânzãri.

Și asta nu-i tot! Îți putem spune încã cel puțin alte 5 motive pentru care poți avea nevoie de un expert SEO.

  1. Îți lipsesc cunoștințele SEO și/sau echipa internă de SEO

Algoritmii de căutare se schimbă frecvent, cursurile SEO cer timp, la fel și elaborarea strategiei, implementarea, monitorizarea și ajustarea ei. Există și riscuri când te ocupi singur de SEO: dacă încalci fără să vrei politicile Google, poți primi penalizări care îți vor afecta într-o măsură considerabilă vizibilitatea site-ului și, automat, profitabilitatea afacerii. 

Așadar, dacă nu ai experiență în optimizarea site-urilor sau îți lipsește timpul pentru a te ocupa de acest aspect, îți recomandăm servicii SEO profesionale

  1. Ai un trafic organic redus pe site

Realitatea este dură, dar trebuie s-o spunem: dacă afacerea ta depinde de prezența online, însă site-ul nu atrage vizitatori, credibilitatea, leadurile și vânzările vor avea de suferit. Un specialist SEO poate analiza și optimiza site-ul tău pentru a crește vizibilitatea în motoarele de căutare, atrăgând astfel mai mult trafic cu potențial de conversie și consolidându-ți poziția în industrie. 

Cu o strategie SEO eficientă, vei observa o creștere semnificativă a traficului organic și a potențialelor oportunități de afaceri.

  1. Dispui de resurse financiare și vrei să-ți crești afacerea

Peste 80% dintre marketerii care investesc în SEO continuă să aloce un buget similar sau chiar mai mare și în viitor3. Asta pentru că un sistem de tactici SEO corect și eficient implementate poate aduce rezultate extraordinare pe termen lung. 

În plus, prețul serviciilor de optimizare SEO reprezintă o investiție financiară mai redusă comparativ cu reclamele plătite sau marketingul cu influenceri. 

  1. Oamenii tăi de marketing nu au timp pentru SEO

În unele situații, echipele de marketing interne se ocupă și de partea de optimizare a site-ului unui business. Dar de cele mai multe ori, sunt prea ocupate cu task-urile de social media, campaniile de e-mail, landing pages și multe altele, pentru a mai obține performanță în aspectele SEO. 

Pentru profesionistul SEO, însă, optimizarea site-ului tău este prioritatea sa. 

  1. Reconfigurezi aspectul site-ului tău

Urmează să realizezi o îmbunătățire a site-ului? Atunci este oportun să consulți un expert SEO care va contribui la configurarea noului site, având în vedere optimizarea pentru motoarele de căutare în fiecare fază. 

Expertiza specialistului SEO va maximiza șansele tale de a te clasa mai bine în Google după redesign.

Responsabilitățile și abilitățile unui expert SEO

Un specialist SEO eficient trebuie să aibă o înțelegere profundă a modului în care funcționează motoarele de căutare pentru a contribui la îndeplinirea obiectivelor unei afaceri. 

Dar cu ce se ocupă în practică un specialist SEO? 

Dă valoare datelor monitorizate

Un specialist SEO nu doar colectează informații, ci le transformă în acțiuni concrete, contribuind astfel la îndeplinirea obiectivelor tale de business. Este un interpret priceput al datelor, aducând în prim-plan o înțelegere profundă și orientată către rezultatele dorite. 

Este foarte bine dacă ai setat Google Analytics 4 și Google Search Console pentru site-ul tău, periodic treci URL-ul site-ului prin Screaming Frog și verifici frecvent Ahrefs. Dar pentru a analiza și interpreta aceste date ai nevoie de expertiza unui specialist SEO.

Coordonează strategii eficiente pentru a crește autoritatea site-ului

Autoritatea site-ului tău crește cu cât este votat de mai multe site-uri relevante, de calitate și conexe industriei în care activezi,  prin linkuri „dofollow”. Câștigarea naturală a unor linkuri este o sarcină foarte dificilă pentru mulți jucători din online, de aceea specialistul SEO o completează prin strategii de link building care respectă regulile motorului de căutare. 

Având în vedere că mai mult de jumătate dintre paginile web care nu au niciun backlink nu ajung pe prima pagină a Google4, construirea unui profil optim de backlinks este o piesă esențială pentru succesul afacerii tale în mediul digital. 

Stăpânește limbajul dezvoltatorilor site-ului tău

Performanța SEO este direct influențată de o serie de aspecte tehnice care țin de un website, precum viteza de încărcare, navigabilitatea, compatibilitatea cu dispozitivele mobile, structura corectă a URL-urilor și etichetarea adecvată a conținutului. 

Un expert SEO nu numai că înțelege aceste aspecte esențiale, dar știe și cum să comunice eficient cu dezvoltatorii web și administratorii site-urilor, oferindu-le insighturi relevante legate de optimizările tehnice necesare. 

Cercetează cuvintele cheie în funcție de client personas

Un specialist SEO se asigură că etapa de cercetare a cuvintelor cheie va avea un impact puternic, reiterând-o pentru fiecare dintre profilele clienților ideali ai afacerii tale. 

O astfel de abordare identifică și analizează cuvintele cheie relevante pentru interesele, nevoile și căutările specifice ale grupurilor de clienți luate în considerare. 

Va lucra apoi în colaborare cu content writerul SEO pentru realizarea conținutului optimizat. 

Astfel, site-ul va fi mai bine poziționat în rezultatele căutărilor relevante pentru publicul țintă. 

Lucrează continuu pentru a se adapta la schimbări

Când un site este afectat de actualizările algoritmilor Google, poate scădea brusc și drastic în clasamentul rezultatelor. Specialistul SEO urmărește și înțelege impactul acestor actualizări, identificând măsurile necesare pentru ca site-ul să rămână competitiv. 

Dar contextul online nu se modifică doar prin actualizările lansate de Google. Competitorii unei firme pot beneficia de expertiză SEO, targetând agresiv aceleași cuvinte cheie relevante pentru industria sau nișa ta. În acest caz, specialistul SEO analizează și răspunde la strategiile concurenților pentru a menține sau îmbunătăți poziția site-ului tău în rezultatele căutărilor.

Cu ce altceva se ocupă specialistul SEO, fie că face parte din echipa ta internă, fie că externalizezi serviciile unui expert?

Cum alegi specialistul SEO potrivit

Pentru că este o decizie de care depinde succesul strategiei tale de marketing online, îți dezvăluim mai jos cum alegi specialistul SEO. Recomandările vin chiar prin Google for Small Businesses, o inițiativă a programului lansat de gigantul tech, Grow With Google5

Organizează un interviu cu viitorul specialist SEO

În timpul interviului, acordă atenție întrebărilor pe care le adresează candidatul. Un expert SEO se va concentra atât asupra poziției în care apare site-ul tău în rezultate, cât și asupra modului în care apare. De aceea, va pune întrebări precum cele de mai jos.

Verifică referințele candidatului la postul de Specialist SEO

Îți recomandăm să verifici credibilitatea unui specialist SEO contactând referințele acestuia. Te interesează să afli dacă:

Solicită un audit al site-ului afacerii tale

Cere specialistului SEO un audit și o listă cu propunerile sale de îmbunătățire a site-ului. Vei urmări dacă:

Diferența dintre un specialist și un consultant SEO

Deseori, termenii „specialist SEO”, „expert SEO” și „consultant SEO” sunt utilizați în mod interșanjabil. 

Un specialist sau expert SEO are, însă, o experiență tehnică și practică mai mare, și se implică activ în implementarea strategiilor SEO, atât on-page, cât și off-page. Specialistul SEO colaborează cu dezvoltatorii web, content writerii și administratorii de site pentru punerea în aplicare a strategiilor. 

Consultantul SEO oferă orientare pentru atingerea obiectivelor de business prin optimizarea site-ului, elaborează planuri strategice, oferă asistență în situația în care site-ul este afectat de penalizări Google. 

În funcție de nevoile clientului, un specialist în domeniul SEO poate face și consultanță SEO

Concluzii

Importanța unui expert SEO pentru vizibilitatea în motoarele de căutare a site-ului unei afaceri nu poate fi minimizată, mai ales dacă vorbim despre un business în expansiune. 

Ai aflat deja ce este și cu ce se ocupă un specialist SEO, precum și cum să-l alegi pe cel potrivit pentru nevoile și obiectivele tale de afaceri. Acum a venit momentul să ne și cunoaștem. SEO Genius îți răspunde la întrebări, așa că lasă-ne un mesaj și specialiștii noștri SEO te vor contacta în cel mai scurt timp!

Surse:

  1. Schwartz, Barry. “Google Algorithm Updates 2023 in Review: Core, Reviews, Helpful Content, Spam and Beyond.” Search Engine Land, 26 Dec. 2023, searchengineland.com/google-algorithm-updates-2023-recap-435846. Accessed 12 Mar. 2024.
  2. timsoulo. “90.63% of Content Gets No Traffic from Google. And How to Be in the Other 9.37% [New Research for 2020].” SEO Blog by Ahrefs, 31 Jan. 2020, ahrefs.com/blog/search-traffic-study/.
  3. The State of Marketing 2 State of Marketing Trends 2023.
  4. “Study: How Long Does It Take to Rank Higher on Google.” Semrush Blog, www.semrush.com/blog/how-long-does-it-take-to-rank/.
  5. “Tips for Hiring an SEO Specialist – Google for Small Business.” Smallbusiness.withgoogle.com, smallbusiness.withgoogle.com/free-google-training/seo-specialists/#. Accessed 12 Mar. 2024.
Data articol: 5 martie 2024