Articole SEO – conținutul care atrage trafic și conversii
Articolele SEO reprezintă cel mai eficient mod prin care poți mări vizibilitatea în Google pentru site-ul afacerii tale. Acestea vor apărea în rezultatele căutărilor clienților pe care îi targetezi, crescând notorietatea, traficul organic și vânzările, contribuind la consolidarea autorității de brand.
Ce înseamnă, însă, crearea unor articole SEO în 2024? Cu siguranță nu același lucru ca acum zece ani, când era suficient să menționezi câteva cuvinte cheie de n ori pe parcursul unui text de 6-700 de cuvinte.
Google determină poziția unui site în rezultate în funcție de peste 200 de criterii (factori de ranking), iar pentru a-și ajusta algoritmul folosește evaluările EEAT ale raterilor umani. Aceștia verifică atât calitatea paginii, cât și măsura în care îndeplinește nevoile utilizatorilor.
Când redactăm un articol SEO, ne adresăm oamenilor în primul rând. În același timp, includem și indicii pentru motoarele de căutare pentru a ne asigura că articolele noastre sunt bine clasate în rezultatele căutărilor.
Dar nu orice fel de căutări! Ne interesează să ne clasăm bine exact pentru acele căutări care ne pot aduce trafic și conversii.
Cum facem acest lucru?
Citește mai departe și vei afla cum să scrii un articol optimizat SEO care:
- ajunge în fața clienților tăi ideali;
- îi convinge să dea click;
- le îndeplinește nevoile.
Ce este un articol SEO?
Un articol SEO este un text pe care îl concepem cu scopul de a satisface nevoile și interesele cititorilor online.
Acesta poate face parte dintr-o campanie SEO și se publică pe blogul site-ului unei afaceri, utilizând toate elementele paginii (cuvinte cheie, URL, titlu, meta descriere, linkuri, structură) pentru a îmbunătăți vizibilitatea și clasarea sa în rezultatele căutării.
Astfel, poate fi ușor de găsit și indexat de către motoarele de căutare, în timp ce oferă o experiență optimă utilizatorilor.
Care este procesul de redactare a unui articol?
A fost o vreme când articolele SEO se scriau introducând în text o listă de cuvinte și expresii cheie în aceeași formă în care erau introduse de utilizatori în bara de căutare – adică nearticulate, într-o ordine nenaturală și lipsite complet de cuvinte de legătură.
Motoarele de căutare le interpretau ca fiind relevante și le ofereau vizibilitate în rezultate. Din fericire, vremurile acelea au apus, iar astăzi utilizatorii online primesc rezultate din ce în ce mai relevante și valoroase pentru căutările lor.
Redactarea unui articol SEO începe cu mult înainte de a așterne primele cuvinte pe foaia virtuală. Ba chiar înainte de a începe documentarea.
Cunoaște-ți audiența
Orice articol SEO care primește trafic organic și convertește începe cu identificarea clientului ideal, pe care-l putem numi Buyer Persona sau Client Persona.
Avatarul sau reprezentarea semifictivă a acestui client ideal se bazează pe date reale (chestionare, interviuri etc.) și include, pe lângă date demografice, informații despre comportamentul, frustrările și dorințele sale.
Pentru o strategie SEO pot fi suficiente 2 sau 3 astfel de Buyer Personas, în funcție de obiectivele de business. Pentru articolul tău optimizat vei alege una singură.
Identifică intenția de căutare
Ce caută clientul tău ideal pe internet? Ce intenții sunt în spatele căutărilor sale?
Îl interesează cum se vopsește mobila? Vrea să afle cum să-și vopsească o piesă de mobilier, deci în spatele căutării stă o intenție informațională.
Vrea să vadă un catalog cu lacuri pentru lemn? Dorește să se documenteze în detaliu înainte de a face o achiziție. Aici avem o intenție navigațională.
Este curios să afle ce prețuri au lacurile pentru lemn? Poate fi în procesul de luare a unei decizii de cumpărare și dorește să compare mai multe prețuri.
Gândește-te ce intenții de căutare are clientul tău ideal și în ce fază a procesului de cumpărare se află. Este pregătit să cumpere? Nu-i povesti pe larg despre tipurile de lacuri pentru lemn de brad, ci oferă-i un articol comparativ între două sau mai multe lacuri. Știe doar că vrea să-și vopsească noptiera? Scrie un ghid complet despre vopsirea și lăcuirea mobilierului din lemn.
Astfel, în articolul SEO îi poți oferi exact informațiile pe care le caută, iar prin linkuri interne îl poți îndruma către alte articole SEO adecvate următoarei faze a procesului de cumpărare.
Așadar, cuvintele cheie pot avea 4 intenții principale de căutare :
- informațională;
- navigațională;
- tranzacțională;
- comercială.
Numeroase instrumente gratuite sau premium conțin și informații despre intenția de căutare a fiecărui keyword. Desigur, poți afla acest lucru și observând tipurile de rezultate care apar în prima pagină a căutării după un termen cheie. Pot fi ori pagini comerciale, ori articole informative de blog, ori o combinație, ceea ce înseamnă că Google recunoaște că pentru acea căutare există o diversitate de intenții și preferințe ale utilizatorilor.
Acum trebuie să faci puțină muncă de detectiv și să descoperi care sunt exact acele cuvinte cheie pe care le folosește în bara de căutare clientul ideal.
Selectează cuvintele cheie specifice pentru intenția de căutare
Să spunem că fișa clientului tău ideal menționează faptul că este pasionat de DIY și are un buget limitat, de aceea preferă să își vopsească singur mobilierul atunci când dorește să-i împrospăteze aspectul. Acest lucru înseamnă că este foarte probabil să caute informații despre cum să vopsești mobilierul.
Dar care este cuvântul cheie pe care îl folosește pentru a afla aceste informații?
Poți descoperi acest lucru cu ajutorul Keyword Planner de la Google.
Ahrefs îți oferă, de asemenea, liste de cuvinte cheie relevante pentru termeni generali de căutare, însă opțiunea este disponibilă doar pentru utilizatorii cu abonament activ. De aceea îți recomandăm să apelezi la servicii SEO profesionale pentru redactarea unor articole SEO. Specialiștii SEO Genius dispun de experiență și cele mai eficiente instrumente de keyword research pentru a dezvolta strategii de conținut personalizate pentru afacerea ta!
Noi vom alege să optimizăm articolul SEO pe expresia cea mai bună vopsea pentru mobilă, deoarece are mai multe căutări (poți muta keywordul în alt tool de research pentru a vedea o aproximare și mai bună a numărului de căutări) și să utilizăm în text, printre alte keyworduri, celelalte două cuvinte cheie long tail cu ce se poate vopsi mobila din pal (într-un subheading) și cu ce se poate vopsi palul melaminat.
Decide ce tip de articol SEO vei redacta
Vei scrie o listă de idei sau un ghid complet? Articolul SEO va avea peste 2000 de cuvinte sau sunt suficiente 7-800 de cuvinte? Va include zeci de imagini sau poate un infografic ori un video?
Depinde de competiție.
Fă o căutare pe Google și deschide primele 3-4 articole. Scopul tău este să scrii un articol optimizat SEO care „să bată” primele poziții din rezultate sau, mai elegant spus, care să fie mai util cititorului. Să-i răspundă la toate întrebările și să-i ofere toate informațiile de care are nevoie. Dar asta nu înseamnă că, dacă Google arată în top 3 doar liste, tu să scrii un ghid complet pentru a oferi mai multe informații. Google arată liste pentru că le consideră relevante și utile pentru căutările respective.
Prin urmare, ar putea fi mai eficient să te axezi pe crearea unui articol tip listă detaliat și bine structurat, care să răspundă în mod cuprinzător întrebărilor și nevoilor utilizatorilor, în loc să încerci să concurezi direct cu tipurile de conținut deja prezente în primele poziții.
Să recapitulăm: până acum știi cui te adresezi, știi ce cuvinte cheie targetezi, știi ce formă va avea articolul tău SEO. Este momentul să te documentezi.
Fă un research cât mai amplu
Pentru etapa de documentare îți recomandăm să vizitezi atât articolele concurenței, cât și pe cele din top 3 articole SEO în engleză, videoclipuri de pe YouTube (chiar și postări de pe Instagram, pentru anumite subiecte), forumuri și platforme precum Reddit, Quora sau Softpedia. În felul acesta vei afla principalele întrebări pe care și le pune clientul ideal referitor la topicul pe care l-ai ales pentru articolul SEO.
Gândește un conținut original care răspunde intențiilor de căutare
Dacă arunci o privire pe documentația pusă la dispoziția noastră de către Google, vei vedea o serie de întrebări pe care ar trebui să ni le punem în legătură cu articolele SEO pe care le scriem.
Pentru a avea vizibilitate în Google, un articol SEO trebuie, așadar, să fie nu doar exhaustiv pentru topicul tratat, ci și să:
- includă elemente originale (informații, analize, statistici, abordări, grafice, infografice etc.);
- fie mai mult decât suma articolelor care rankează deja pe primele poziții.
Cum aduci factorul X – al originalității – într-un articol optimizat? Descoperă perspective noi asupra subiectului, fie ale tale, fie ale altor persoane cu autoritate și relevanță în domeniu, cărora le poți lua un interviu. Poți face sondaje pe social media sau chestionare în Google Form pentru a colecta date noi despre subiect. Te poți documenta și din cărți, nu doar din articolele folosite pentru research și de competitorii tăi.
Acum ești aproape gata să scrii articolul optimizat SEO.
Trebuie să mai faci, însă, un singur lucru.
Conturează structura articolului SEO
Pentru a-ți pune claritate în gânduri și pentru a te asigura că utilizatorul va avea o bună experiență parcurgând articolul tău, schițează-i structura înainte de a începe să scrii.
În faza aceasta te poate ajuta Chat GPT, dar ar fi bine să-i furnizezi indicii despre toate informațiile pe care dorești să le incluzi în articol: ce aspecte vrei să tratezi, expresii cheie, date specifice. Ajustează structura propusă astfel încât să aibă sens pentru articolul SEO în lucru.
Scrie – revizuiește – finisează
A venit, în sfârșit, momentul mult așteptat: începi efectiv să scrii articolul optimizat SEO.
- Este primul draft, așa că încearcă să te exprimi cât mai liber și să incluzi toate ideile în text, fără să te îngrijoreze alte aspecte, precum punctuația sau imaginile.
- Păstrează tone of voice-ul brandului tău și nu te strădui să vinzi, ci să informezi și ajuți. Este binevenit feedbackul, însă nu întotdeauna poți beneficia de unul. De aceea, dacă ai posibilitatea, recitește-ți textul după câteva ore, pentru a observa fragmentele care pot fi îmbunătățite, ideile care pot fi reformulate mai clar și orice alte inexactități, greșeli gramaticale ori de punctuație.
- Asigură-te că se regăsesc în text cuvintele cheie.
- Include imagini relevante și optimizează-le – îți arătăm imediat în micul ghid de mai jos cum se optimizează imaginile într-un articol SEO.
Cum optimizezi SEO un articol?
După ce ai finalizat redactarea articolului SEO, este esențial să te asiguri că acesta poate fi găsit și indexat corect de către motoarele de căutare. De asemenea, trebuie să te asiguri că este considerat suficient de relevant pentru căutările țintite, astfel încât să fie clasat cât mai sus în rezultatele căutării.
Cuvinte cheie
- Distribuie cuvintele cheie natural și echilibrat în text, fără a forța exprimarea. Integrează-le într-un context potrivit.
- Folosește sinonime și termeni înrudiți pentru a menține coerența și autenticitatea discursului.
- Încearcă să integrezi cât mai devreme în introducerea articolului SEO cuvântul cheie principal. De asemenea, este util să se regăsească de câteva ori în cuprins, în subheadings și în încheiere.
- Cu cât textul articolului este mai mare, cu atât cuvântul cheie principal are mai multe oportunități de utilizare. Totuși, nu exagera și evită să înghesui keywords acolo unde nu își au rostul.
Pentru a verifica dacă ai integrat cuvintele cheie în mod natural în text, poți să te gândești la ce se întâmplă dacă le elimini din text. Articolul mai are sens în lipsa lor? Dacă nu, înseamnă că sunt esențiale și că ai optimizat eficient articolul SEO. În caz contrar, va trebui să reiei procesul de redactare, pentru a asigura o integrare mai bună a cuvintelor cheie în conținutul textului.
Titlu și meta descriere
- Titlul ar trebui să fie mai mic de 55-60 de caractere, pentru a evita trunchierea la afișare. Păstrează-l clar, concis și atractiv.
- Este utilă integrarea în meta titlu a cuvântului cheie principal, însă nu este obligatorie pentru a obține vizibilitate în Google.
- Meta descrierea ar trebui să aibă maximum 155-160 de caractere, din același motiv ca mai sus.
- Pentru a crește rata de clic, fă-o cât mai atractivă – include emoticoane, date, prețuri – dar reține că Google o poate schimba în funcție de căutare.
Dimensiune
Cât de mare ar trebui să fie un articol optimizat SEO?
Atât cât este necesar pentru a îndeplini nevoile clientului ideal căruia i se adresează.
Statistic vorbind, articolele de peste 2000 de cuvinte se clasează mai bine în rezultatele căutării. Dar trebuie să reții că lungimea articolului SEO nu determină rankul paginii, ci face posibilă optimizarea acestuia astfel încât să fie mai relevant și să satisfacă mai bine factorii de ranking.
Cu alte cuvinte, cu cât articolul SEO este mai lung, cu atât va:
- câștiga mai multe backlinks datorită valorii suplimentare oferite;
- crește timpul petrecut de utilizator pe pagină;
- îmbunătăți rata de clic, deoarece utilizatorii sunt atrași de conținutul care garantează că este complet și cuprinzător.
Headings
- Structura articolului se face, pentru claritate și parcurgere ușoară, într-o manieră arborescentă:
- Desigur, și subtitlurile trebuie să fie clare, concise și bogate în cuvinte cheie (acolo unde are sens introducerea acestora).
- Echilibrează distribuția textului aferent fiecărui subtitlu; acolo unde un <H3>, de exemplu, deschide un calup prea mare de text, sparge-l în mai multe <H4>.
Linkuri interne
- Asigură-te că linkurile interne sunt plasate strategic, acolo unde furnizează informații suplimentare benefice pentru cititor.
- Evită să plasezi linkuri prea aproape unul de altul. Mai binei încearcă să le separi prin context.
- Ancora linkului trebuie să fie descriptivă, reflectând conținutul paginii la care se face referire.
- Verifică să nu existe linkuri interne cu tag <Nofollow>.
Imagini
- Când urci imagini în articolul SEO, comprimă-le la dimensiuni reduse, de aproximativ 100 kB, dacă nu este esențială calitatea înaltă.
- Poți folosi imagini în format JPG sau PNG.
- Denumește imaginile descriptiv, înlocuindu-le pe cele automate de tipul IMG0098.jpg.
- Adaugă un atribut Alt care descrie detaliat imaginea, folosind rațional cuvinte cheie.
- Amplasează imaginile într-un context relevant.
Poți scrie chiar tu articole SEO bine optimizate pentru site-ul afacerii tale, urmând pașii de mai sus. Procesul de redactare a unui astfel de text îți va consuma, însă, timp prețios, pe care l-ai putea investi mult mai eficient în alte aspecte ale businessului pe care îl gestionezi. Content writerii SEO Genius pot prelua această sarcină pentru tine, eliberându-ți timpul și oferindu-ți conținut optimizat pentru motoarele de căutare. Contactează-ne astăzi pentru a câștiga mai mult trafic organic și conversii pe site-ul tău!