Promovarea Produselor Online: Metode și tehnici
Ideea de a avea propria afacere, indiferent de dimensiunile acesteia, îți poate oferi acea senzație de confort. O afirmație cât se poate de adevărată, doar că trebuie să o completăm și cu o doză de responsabilitate. Dacă ai un magazine online sau un site de prezentare, va trebui să faci tot posibilul ca produsele tale să ajungă în atenția consumatorilor. Nu e suficient să creezi un site, ci trebuie să înveți să te promovezi.
Mediul online este plin de posibilități. Aici își petrec mare parte din timp potențialii clienți, aici îi găsești pe principalii competitori și tot aici poți identifica cele mai bune tehnici de promovare a produselor. Află tot ce trebuie să știi despre promovarea unui site web din articolul următor. Vei descoperi, în cele ce urmează, 10 metode de promovare a produselor pe internet.
Importanța promovării online
Care e rețeta succesului în identificarea celor mai credibile produse? Calitate + noutate + adaptabilitate + preț accesibil pentru categoria de clienți vizată. De-ar fi lucrurile atât de simple! Din păcate, fără o strategie de promovare, chiar și cele mai bune produse de pe piață pot rămâne pe rafturile din depozit. Promovarea contribuie la conștientizarea mărcii, la creșterea credibilității și vânzărilor. De altfel, campaniile online îți pot oferi informații prețioase cu privire la tendințele pieței și la dorințele potențialilor clienți. Vei ști care sunt modelele de consum, vei ști cum reacționează clienții cu produsele tale, vei afla ce poți îmbunătăți și ajusta.
Metode de promovare a produselor online
Promovarea produselor pe internet îți oferă posibilitatea de a combina mai multe strategii profitabile. De cele mai multe ori, toate aceste strategii sunt mai puțin costisitoare spre deosebire de clasica reclamă la TV și vin în atenția ta cu numeroase beneficii. Vei afla mai multe detalii despre avantaje spre finalul acestui articol. Momentan, îți propunem să parcurgi lista cu 10 metode de promovare a produselor online.
Promovarea prin social media
Canalele social media se numără printre cele mai populare și accesibile metode de promovare. Nu trebuie să fii prezent pe toate platformele, ci doar pe cele unde își petrece timpul publicul tău țintă. Odată ce ai identificat categoria de vârstă și interesele potențialilor clienți, îți va fi mult mai ușor să-ți creezi conturi pe platformele de interes. Atenție, conținutul trebuie adaptat audienței, dar și specificului platformei. S-ar putea să te intereseze prezența pe Instagram, TikTok, LinkedIn și Youtube.
Optimizarea SEO
Optimizarea SEO sau optimizarea pentru motoarele de căutare trebuie să facă parte din strategia ta de promovare. E un pas important pentru creșterea vizibilității site-ului tău. Cum funcționează? În urma unui audit, specialiștii îți vor propune o campanie SEO, care cuprinde o serie de tehnici și metode, cu ajutorul cărora site-ul tău va ajunge, în timp, pe prima pagină din Google. Cu cât magazinul tău online ocupă o poziție mai bună în topul căutărilor organice, cu atât șansele de a vinde produsele din ofertă sunt mai mari.
Articole de blog
Strategia de promovare trebuie să conțină și articole optimizate SEO. Poți redacta articole pentru secțiunea de blog, informând și educând publicul țintă pe diferite subiecte care au legătură cu produsele din ofertă. Poți realiza ghiduri, articole de tip tips&tricks, articole informative, povești despre brandul tău și multe alte articole care se adresează exclusiv categoriei de clienți vizată. Nu o să scrii despre întreținerea corectă a anvelopelor dacă deții un magazin cu jucării pentru copii. De ce este o metodă de promovare a produselor? Redactate corect și optimizate din punct de vedere SEO, îl pot convinge pe simpaticul Google că site-ul tău este unul de încredere, găsindu-ți un loc cât mai bun în rezultatele căutărilor.
Programe de loialitate
Odată ce un client se întoarce pe site-ul tău pentru a face o a doua achiziție, e clar că acesta a fost mulțumit de prima comandă. Mai mult, probabilitatea de a povesti experiența în cercul restrâns de prietenei este tot mai mare. Acum e momentul potrivit să creezi un program de loialitate. Așa îl vei convinge să revină mereu la produsele tale. Un exemplu concret poate fi reprezentat de punctele strânse la fiecare comandă. După ce strânge un anumit număr de puncte, clientul poate primi produse gratuite sau reduceri substanțiale. Clienții trebuie să aibă posibilitatea de a-și crea un cont de utilizator. Doar așa pot strânge puncte.
Retargetarea prin e-mail marketing
Ce faci atunci când clientul care a plasat deja prima comandă nu mai revine pe site-ul tău? Retargetarea prin e-mail marketing poate fi o variantă ideală pentru a-i reaminti de existența magazinului tău. De obicei, se trimite un mail de 15-30 de zile după prima achiziție. Cum îl convingi să revină? Oferindu-i cupoane cadou, reduceri, transport gratuit sau alte avantaje la următoarea comandă plasată în site.
Campanii PPC
Campaniile Google Ads sau Facebook Ads sunt foarte bine văzute de către magazinele online care vând. Pay Per Click (PPC) este un model de promovare online, prin intermediul căruia advertiserii plătesc pentru fiecare click primit pe anunțul făcut. În Google, de exemplu, acest anunț apare în parte a de sus a paginii, după ce utilizatorul a făcut o interogare specifică. Este marcat cu „anunț”, iar costul poate varia în funcție de competitivitate.
Organizarea de concursuri online
Specialiștii în publicitate online te pot ajuta în promovarea unui produs cu exemple concrete. Unul dintre acestea poate fi organizarea de concursuri online. Te poți rezuma la concursurile organizate direct în site ori te poți baza pe ajutorul rețelelor de socializare. Giveaway-urile reale încă sunt la mare căutare și încă înregistrează rezultate foarte bune.
Mărește comanda inițială
Ai auzit vreodată de principiul „comandă în bloc”? Poate numele îți sună străin, dar sigur ai fost targetat pentru o asemenea strategie cel puțin o dată în viață. Dacă vrei să-ți mărești vânzările, înainte de a finaliza comanda, oferă-i clientului posibilitatea de achiziționa și alte produse din ofertă la un preț redus. El poate accepta sau poate merge mai departe fără a lua în seamă oferta făcută. Statisticile arată că, de cele mai multe ori, clienții răspund afirmativ acestor oferte, mai ales când reducerile sunt substanțiale.
Folosirea recenziilor
Peste 70% dintre persoanele care fac achiziții online la noi în țară caută în mod activ review-urile celorlalți. Te poți folosi de aceste review-uri pentru a-ți crește credibilitatea. Poți include recomandările în prima pagină a site-ului, poți crea o pagină specială sau le poți folosi în campaniile de social media marketing.
Influencer marketing
Colaborarea cu influencerii din industrie te poate ajuta să ajungi la categoria de clienți vizată. Oamenii tind să aibă încredere în produsele recomandate de către persoanele pe care le urmăresc în social media. Aici trebuie să fii destul de atent. Azi există o varietate de persoane care activează în online, ceea ce înseamnă că va fi destul de greu să găsești un influencer care să se identifice 100% cu brandul tău. Nu poți colabora cu cineva cunoscut pentru produsele de skin care dacă tu vinzi piese de schimb pentru mașini.
Beneficiile promovării online
Pentru orice business la început de drum, este vital să se creioneze cele mai bune strategii de produs. Apoi, indiferent de dimensiunea ori de experiența în industrie, afacerile de orice fel trebuie să se promoveze în online. Beneficiile sunt incontestabile. Le enumerarăm și noi pe cele mai importante:
- Identificarea segmentului de piață: Cel mai mare avantaj oferit de promovarea online este posibilitatea de a-ți identifica segmentul de piață. Cu ajutorul instrumentelor și tehnicilor de lucru, specialiștii te pot ajuta să-ți cunoști cu adevărat publicul țintă;
- Creșterea gradului de cunoaștere a mărcii: Odată ce prezența ta online este tot mai puternică, oamenii vor afla mai multe informații despre companie și despre produsele din ofertă;
- Atragerea noilor clienți: Promovarea online te ajută să direcționezi traficul către site-ul tău, locul în care noii clienți vor cunoaște produsele tale și vor face primele achiziții;
- Rezultate măsurabile: Partea și mai bună este că poți urmări rezultatele campaniilor din online. Așa vei ști ce modificări ai de făcut pentru a-ți crește vânzările;
- Targetare precisă: Un alt avantaj este acela că poți redacta texte de promovare a produselor direcționate către persoanele interesate de produse similare cu cele prezente pe site-ul tău. Campaniile de promovare în online se realizează în baza statisticilor, intereselor consumatorilor, în baza locației, categoriei de vârstă, sex etc;
- Creșterea gradului de implicare a clienților: Prin intermediul concursurilor, sondajelor sau postărilor interactive, vei contribui activ la creșterea gradului de implicare a clienților. E un mare avantaj pentru strategia de marketing.
Cum alegi metoda de promovare potrivită pentru businessul tău?
E important să fii prezent în online, să-ți depășești concurența și să vii în atenția potențialilor clienți cu oferte de nerefuzat. Sigur că nu e necesar să apelezi la toate mijloacele de promovare, ci doar la acelea care îți pot aduce beneficii substanțiale. Cum alegi cea mai bună metodă pentru business-ul tău? Luând legătura cu specialiștii. Te poți promova în online și pe cont propriu, dar cu ajutorul specialiștilor poți ajunge în topul recomandărilor pentru categoria de produse pe care o reprezinți.
În final, te invităm să iei legătura cu specialiștii SEO Genius. Te vom ajuta să înțelegi cum să-ți promovezi produsele, cum să ajungi la un număr cât mai mare de clienți, dar și cum să-i fidelizezi, crescându-ți considerabil veniturile.