Promovarea unui site web: 11 Metode eficiente

SEO Genius » Blog » Promovarea unui site web: 11 Metode eficiente

Experiența în online urmărește o linie ascendentă. Totul se schimbă cu o viteză amețitoare, apar noi trenduri, se modifică algoritmi și pare destul de dificil să rămâi conectat cu noile update-uri. E o realitate care nu ne mai surprinde deloc. E o realitate care ne aduce numeroase oportunități de dezvoltare. Fie că deții un mic business la început de drum sau activezi deja într-o anumită industrie de ceva timp, acum e momentul să privești mediul online ca pe o reală șansă de promovare. Clienții tăi sunt aici, răsfoind paginile internetului. De ce să nu apari și tu în căutările lor? Află tot ce trebuie să știi despre promovarea site-ului din acest articol. Analizăm cele mai eficiente metode și strategii, iar la final, vei descoperi cum să faci alegerea corectă. 

Cele mai eficiente metode pentru promovarea unui site web

Pentru unii, promovarea website-ului reprezintă o prioritate. Ei sunt antreprenorii care au înțeles cât de mult contează expunerea și care sunt avantajele oferite de mediul online pe termen lung. Partea și mai bună este că, astăzi, există o serie de instrumente care îți oferă o imagine cât mai clară asupra activității tale în online. Pe lângă faptul că poți interacționa direct cu audiența, ai acces la comportamentul consumatorului. Ce fac utilizatorii când intră la tine pe site? De unde vin? Cât timp rămân pe paginile tale? Revin? Acum poți avea câte un răspuns clar pentru fiecare întrebare, ajustându-ți strategia în direcția rezultatelor favorabile. În plus, prețul serviciilor de optimizare SEO se stabilesc în funcție de nevoile și bugetul de care dispui. Detaliem acum procesul de promovare în Google și alte platforme online.

Optimizarea SEO

Poți face promovare pentru site în Google dacă deții o afacere care prezintă interes pentru o anumită categorie de public. Întâmplător sau nu, am pus optimizarea SEO pe primul loc în lista cu metode eficiente pentru creșterea vizibilității și a traficului pe site. SEO este o prescurtare, care vine de la „Search Engine Optimization”. În limba română se traduce ca „Optimizare pentru Motoarele de căutare”. Această metodă este privită ca fiind cea mai sănătoasă din punct de vedere tehnic, dar și favorabilă, pe termen lung, deoarece are ca scop obținerea traficului organic în site și transformarea vizitatorilor în clienți fideli. Se realizează un audit, se creionează o strategie SEO și, imediat după, se implementează toate măsurile necesare pentru a ajunge în topul rezultatelor organice pentru căutările audienței. Pentru a atinge rezultatele mult dorite, ne concentrăm atenția în două direcții:

GoogleAds

Poți opta și pentru promovarea site-ului pe Google prin campanii plătite. Google Ads este un instrument util pentru cei care vor să obțină rezultate mari într-un timp cât mai scurt. Dacă SEO se bazează pe creștere organică, Google Ads funcționează ca un sistem de licitație. Practic, cei care își fac publicitate se află într-o competiție guvernată de afișarea anunțurilor pe ecranul utilizatorilor, cei care caută anumite cuvinte cheie pe Google. Aceste reclame pot fi identificate foarte ușor. Le vezi în partea de sus a paginii, fiind marcate cu „anunț”. E o strategie eficientă, dar care necesită un buget considerabil și o deosebită atenție în jocul competitiv. Pentru o creștere semnificativă, se recomandă atât SEO, cât și GoogleAds.

Google My Business

Google My Business sau Profilul Companiei Google permite afacerilor locale să fie văzute de potențialii clienți, atunci când aceștia se află în apropiere și caută produse ori servicii similare. Dacă profilul este optimizat, datele de identificare vor apărea în rezultatul căutării Google, pe Hărțile Google, dar și în panoul lateral al căutărilor locale. Clienți știu unde să ajungă, pot vedea imagini din locație, pot stabili o programare prin telefon sau pot vizita site-ul companiei.

Content Marketing

Backlink-urile reprezintă cheia succesului pentru creșterea vizibilității în Google. Această strategie face parte din optimizarea SEO off-page, dar i-am creat un loc special în top datorită importanței pe care o are. Cel care își dorește să atragă clienți se va concentra pe crearea unor articole atractive, informative, unice și ușor de citit, pe care le va posta în alte site-uri cu autoritate din industrie. Scopul final este acela de a atrage backlink-uri de calitate de la pagini deja recunoscute pentru autenticitate și relevanță. Google îți va oferi un loc fruntaș în clasament dacă  alte publicații îți oferă voturi de încredere.

Blogging

Blogging-ul poate fi privit separat ori ca o pe o parte semnificativă din strategia de SEO on page. Crearea de conținut valoros, unic și relevant pe site-ul tău va atrage, pe parcursul timpului, oamenii direct interesați de produsele sau serviciile din ofertă. Pentru a ajunge la un număr cât mai mare de utilizatori, conținutul trebuie să se axeze strict pe zona în care activezi, cu focus pe noutate, constanță și transparență. Adăugăm aici și comentariile pe care le poți lăsa pe alte bloguri de profil. Cineva s-ar putea să te observe.

Promovare prin Social Media

Pe lângă toate cele menționate mai sus, prezența în Social Media îți poate aduce puncte în plus și un loc în atenția publicului vizat. E aproape imposibil ca potențialii tăi clienți să nu aibă acces la cel puțin o rețea de socializare. Astfel, prezența ta pe Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Youtube și TikTok este o reală necesitate în peisajul deja aglomerat de principalii competitori. Trebuie doar să faci o analiză amănunțită în ceea ce privește categoria de vârstă vizată, interesele comune alte potențialilor consumatori și platformele preferate de această tipologie. Așa îți poți adapta conținutul. Menționăm aici că e mult mai ușor să-ți creezi o imagine pe platformele de socializare, atunci când business-ul tău are un caracter social.

Promovare prin conținut video

Tutorialele, filmulețele de tip „tips&tricks” sau ”behind the scenes” sunt foarte apreciate de cei care preferă conținutul dinamic. Poți posta filmulețe scurte pe Social Media și chiar video de tip confesiune direct în site. Aici se impune doar să faci apel la creativitate.

E-mail marketing

E-mail marketingul este o modalitate eficientă de a ajunge la publicul țintă, de a convinge utilizatorii să intre pe site și să se transforme în clienți fideli. Poți folosi campaniile de e-mail marketing pentru a promova oferta de produse sau servicii, pentru a oferi reduceri și coduri promoționale, pentru a îndruma consumatorii, dar și pentru a crea o comunitate cu aceleași interese. Mesajele trebuie să abordeze subiecte de interes și, în mod special, să nu agaseze publicul vizat. E destul de iritant să primești zeci de e-maluri promoționale într-o singură zi.

Comunicate de presă

Pentru o anumită categorie de business-uri, comunicatele de presă reprezintă o strategie destul de eficientă. Dacă unii preferă să se rezume la un e-mail pentru lista cu jurnaliștii din zonă, alții aleg promovarea plătită pe site-urile care permit distribuirea anunțurilor. A doua opțiune este mai sigură, dat fiind faptul că ai o certitudine.

Concursuri

Cum oamenii sunt atrași de diverse câștiguri – bani, produse, servicii, reduceri, vacanțe etc, concursurile din online merg mână în mână cu creșterea vizibilității. Creează concursuri cu regularitate, promovează-le prin Social Media și oferă premiile promise!

Influencer marketing și marketing afiliat

Pentru a crește brand awareness-ul (notorietatea mărcii), dar și pentru a genera mai multe vânzări, poți opta și pentru influencer marketing. Este o strategie care se bazează pe colaborarea cu persoane care au deja o influență semnificativă în online. Adăugăm aici și marketingul afiliat – o strategie care are la baza vânzarea produselor sau serviciilor, prin intermediul afiliaților (alte site-uri, influenceri sau alte persoane care activează în online). Aceștia primesc comisioane pentru fiecare vânzare sau acțiune întreprinsă.

Cum alegi canalul de marketing potrivit pentru tine?

Dacă vrei să-ți faci promovare web, cel mai serios sfat pe care ai putea să-l primești este acela de a testa terenul. E important să-ți cunoști publicul, să înțelegi nevoile potențialilor consumatori și să știi care sunt interesele lor. În completare, pentru a-ți ușura munca, dar și pentru a te asigura că eforturile tale se îndreptă către rezultatele mult dorite, este indicat să apelezi la ajutorul specialiștilor.

SEO Genius este aici pentru afacerea ta. Suntem pregătiți să analizăm poziția site-ului tău în momentul de față, să creionăm cele mai puternice strategii, să monitorizăm rezultatele și să facem ajustările necesare. Suntem aici pentru a-ți promova site-ul prin cele mai eficiente metode. Contactează-ne!

Data articol: 7 mai 2024