Optimizare SEO WordPress: Cum ajungi in TOP rezultate Google
Foarte multe companii aleg să-și creeze site-ul în WordPress – o platformă de tip sursă deschisă pentru publicarea articolelor de blog, realizată în limbaj PHP, intuitivă și ușor de gestionat. Deși, la început, era destinată doar pasionaților care aveau ceva de spus în mediul online, platforma este acum accesibilă pentru mai multe categorii de business-uri.
Putem scrie pagini întregi despre beneficiile oferite de prezența în mediul online, dar ceea ce trebuie să rețină orice om de business este faptul că există anumiți factori care fac diferența dintre un site de interes și unul slab catalogat de către motoarele de căutare. Altfel spus, nu e suficient să fii prezent. Trebuie să faci tot posibilul pentru a atrage atenția. Află, din rândurile următoare, ce este SEO și cum optimizezi SEO un site pe WordPress.
Ce înseamnă optimizarea SEO a site-ului?
Orice site cu visuri mărețe are nevoie de o strategie SEO bine pusă la punct. Această strategie implică o serie de metode, tehnici și eforturi prin care se optimizează codul, conținutul și limbajul. Scopul final este de a prezenta încredere în ochii motoarelor de căutare și de a deveni o sursă de informații corecte și relevante pentru utilizatorii vizați.
E destul de ușor să înțelegi întregul proces, imaginându-ți că ești în căutarea unui parfum cu aroma de vanilie și intenționezi să faci rapid o achiziție online. În momentul în care tastezi „parfum cu vanilie” în Google, acesta îți va furniza cele mai relevante rezultate. Arunci o privire de ansamblu și, cel mai probabil, te vei opri la primele poziții.
Cum motoarele de căutare aduc cea mai mare parte de trafic în site, e important să-ți canalizezi întreaga atenție pe optimizarea structurii și conținutului. Dacă algoritmii nu reușesc să identifice informațiile tale ori dacă le clasează ca fiind irelevante, șansele de a apărea în topul rezultatelor pe anumite căutări sunt aproape inexistente. De aici și necesitatea de a implementa o campanie SEO cu focus pe eficiență și calitate.
Cum optimizezi SEO un site pe platforma WordPress?
În momentul de față știi ce este WordPress și ți-ai făcut o idee despre modul în care funcționează SEO. Hai să vedem acum ce presupune procesul de optimizare SEO în WordPress. Sunt anumite particularități despre care este bine să cunoști cât mai multe detalii.
Verifică vizibilitatea site-ului
Primul pas pe care trebuie să-l faci este acela de a verifica vizibilitatea site-ului în Google. Platforma are o funcție care îți permite să fii invizibil pentru motoarele de căutare, un avantaj în faza de proiectare a site-ului. Mai târziu, când toate lucrurile sunt puse la punct, e imperativ să transmiți semnale motoarelor de căutare. Asta înseamnă că trebuie să mergi la Setări, în secțiunea „Vizibilitatea motorului de căutare” și să debifezi căsuța „Descurajează motoarele de căutare să indexeze acest site”.
Alege un plugin SEO
Orice site pe WordPress poate fi optimizat cu ajutorul unui plugin. Marele avantaj aici este că există o varietate de instrumente care permit îmbunătățirea conținutului, dar și datelor tehnice. Cele mai utilizate plugin-uri sunt: SEO Yoast, Rank Math și All in One SEO Pack. Folosite corect, acestea îți pot oferi o mână de ajutor pe diferite direcții.
Analizează cuvintele cheie
Optimizare site-ului în Google se bazează, într-o mare măsură, pe cercetarea cuvintelor cheie. Nu e un proces tocmai ușor, ținând cont de faptul că principalii competitori au implementat deja strategii puternice de promovare. Cuvintele cheie relevante pentru business-ul tău trebuie să definească foarte bine produsele ori serviciile disponibile în site și să fie cunoscute publicului vizat. Acestea sunt, de fapt, cuvintele pe care potențialii clienți le introduc în bara de căutare pentru a ajunge la informațiile, produsele sau serviciile dorite. În baza acestor keywords se va realiza strategia de conținut, dar și arhitectura URL-urilor.
Optimizează URL-urile
Să faci SEO pentru WordPress înseamnă și să îmbunătățești structura URL-urilor. Google apreciază URL-urile simple, care explică foarte bine conținutul paginilor. Cifrele sau alte cuvinte total irelevante pentru conținut nu fac decât să încurce algoritmii motoarelor de căutare. Poți schimba structura URL-urilor, accesând „Setări” și, mai apoi, „Legături Permanente”. Se recomandă să apelezi la specialiști pentru a face orice modificări în site. Așa știi că stai departe de complicații.
Stabilește meta-taguri personalizate
În SEO există mulți parametri de care trebuie să ții cont, iar pe primele poziții se clasează meta-tagurile. Ne referim aici la acel scurt pasaj descriptiv, realizat pentru fiecare pagină în parte, cu scopul de a-i oferi utilizatorului o imagine de ansamblu. În mod evident, aceste meta-taguri sunt utile și pentru Google, care va aprecia corectitudinea lor, relevanța și autenticitatea. Aici trebuie să ai în vederea atât meta-titlurile, cât și meta-descrierile.
Optimizează structura headings
Structura head-urilor trebuie să reprezinte o prioritate pentru site-ul tău. Heading-ul sau tag-ul HTLM <h> are valori de la 1 până la 6, pe prima poziție clasându-se titlul principal. Este important că acest H1 să apară o singură dată pe o pagină, iar restul textului să fie împărțit, în ordine ierarhică, cu H2, H3, H4 etc.
Pentru motoarele de căutare, o structură headings bine pusă la punct ajută la clarificarea ierarhică a conținutului și, implicit, la îmbunătățirea vizibilității. Pentru utilizatori, titlurile clare și precise îmbunătățesc experiența în pagină, fiind mult mai ușor să citești un text organizat.
Optimizează imaginile
În procesul de optimizare site contează foarte mult și calitatea imaginilor. Pe lângă faptul că o imagine bună va atrage atenția utilizatorilor, calitatea și dimensiunea acesteia va impacta experiența în pagină. Ai un site in WordPress? Asigură-te că imaginile pe care le folosești în articole și în celelalte pagini sunt optimizate, că se încarcă rapid și că nu îngreunează experiența utilizatorului. În completare, este recomandat să adaugi un titlu și un text alternativ pentru a ajuta motoarele de căutare să înțeleagă ce se află în imaginile încărcate. Poți folosi și lazy loading, prioritizând imaginile din partea de sus, în timp ce imaginile din restul paginii vor fi încărcate odată ce utilizatorul se apropie de ele.
Creează conținut de calitate
Motoarele de căutare încurajează paginile să furnizeze informații utile, relevante, ușor de parcurs și unice. Premiul oferit pentru toată munca depusă se poate observa în afișările rezultatelor organice. Cine are conținut de calitate, optimizat din punct de vedere SEO, are mari șanse de a se clasa pe primele poziții. De menționat este și faptul că optimizarea este un proces continuu.
Organizează conținutul în categorii și etichete
Faptul că WordPress îți oferă posibilitatea de a sorta articolele și conținutul, în general, îți aduce beneficii pe două planuri: tu rămâi organizat, iar utilizatorii găsesc rapid informațiile de care au nevoie. Reamintim și de importanța meta-etichetelor, cele care ajută motoarele de căutare să citească structura site-ului și să-și formeze o părere despre activitatea ta online.
Optimizează secțiunea de comentarii
Comentariile utilizatorilor (cei reali, nu spam-urile care pot fi dăunătoare) te ajută să crești în ochii motoarelor de căutare. Încurajează-ți audiența să lase un comentariu la fiecare articol citit, dar ai grijă să ai suficient loc în pagină pentru toate mesajele primite! În completare, este recomandat să nu dezactivezi pulgin-urile care combat spam-ul. Unul dintre acestea este Akismet. Vine preinstalat în site.
Construiește link-uri de legătură
Atât link-urile interne, cât și cele externe stimulează atenția motoarelor de căutare. Legăturile interne îmbunătățesc structura site-ului și mențin utilizatorii implicați, în timp ce legăturile externe îmbunătățesc procesul de clasificare și aduc trafic relevant în site. E important ca site-ul tău să beneficieze de o strategie solidă de link building.
Actualizează conținutul
Dacă articolele vechi nu au adus plus valoare site-ului tău, înseamnă că e timpul să faci un mic update. Dacă ai conținut bun, poți edita articolele, adăugând link-uri și cuvinte cheie. La polul opus, dacă strategia de conținut nu a fost foarte bine gândită anterior, poți opta mai degrabă pentru texte proaspete și optimizate SEO.
Adaugă o hartă XML
Poți adăuga o hartă XML cu ajutorul unui plugin sau o poți optimiza, în scopul de a beneficia de funcții mult mai avansate. Această hartă conține toate paginile din site, fiind utilă motoarelor de căutare atunci când trebuie să afișeze o anumită categorie de conținut utilizatorilor. Sigur că această hartă nu te ridică în topul clasamentului Google, dar ajută motorul de căutare să-ți facă paginile vizibile.
Optimizează viteza de încărcare
Știai că ai la dispoziție doar câteva secunde pentru a-l convinge pe utilizator că site-ul tău merită o șansă? În acest context, viteza de încărcare a paginilor trebuie să reprezinte o prioritate pentru tine. Acum, când informația e prezentă în mai multe surse, utilizatorii își pot pierde răbdarea și, implicit, interesul pentru un site care gândește greu.
Îmbunătățește securitatea
Pentru a beneficia de cele mai bune rezultate, site-ul trebuie să fie securizat. În caz contrar, toate eforturile depuse pentru optimizarea conținutului pot fi compromise. Dacă site-ul este penalizat, acesta nu va mai apărea în căutările utilizatorilor. E un scenariu destul de sumbru pentru un business care își dorește succes pe termen lung.
Avantajele si dezavantajele platformei WordPress
Până aici, lucrurile sunt destul de clare: optimizarea unui site WordPress implică timp, atenție și continuitate. Hai să analizăm acum principalele avantaje și dezavantaje ale platformei!
Avantajele WordPress
În privința avantajelor, WordPress oferă mai mult decât o interfață simplă și intuitivă. Iată câteva puncte cheie:
- Varietate de plugin-uri și template-uri disponibile;
- Structură curată, ușor de modificat;
- Ușurință în gestionarea conținutului;
- Cod open source, care permite modificare și îmbunătățire;
- Indexare ușoară pentru fiecare articol creat.
Dezavantajele WordPress
La capitolul dezavantaje, putem menționa următoarele:
- WordPress este o platformă destul de vulnerabilă în ceea ce privește securitatea. Astfel, se impun setări suplimentare. Pulginul iThemes Security te poate ajuta mult aici;
- WordPress pierde teren și pe partea de conținut duplicat. Structura platformei conține o serie de erori care facilitează acest proces, dăunător din punct de vedere SEO. E nevoie de atenție sporită.
Este diferită optimizarea SEO pe WordPress față de alte platforme?
E drept că pe WordPress există o serie de particularități tehnice, dar direcțiile de optimizare SEO sunt similare cu cele folosite și pe celelalte platforme. Procesul este unul de lungă durată și implică o serie de eforturi și strategii. Se face research, se face SEO tehnic, se analizează competiția, se face link building și se monitorizează atent rezultatele, cu focus pe îmbunătățirea acestora. La WordPress, principalele diferențe țin de plugin-uri, teme, structura permalink și securitate. În rest, totul rămâne la fel.
Cum te poate ajuta un specialist SEO?
În practică, nu e suficient să aplici doar ceea ce ai văzut în acest articol. E nevoie de expertiză, de un audit SEO și de o strategie care să vizeze atât partea on-page, cât și cea off-page. Vrei să știi cum se calculează prețul serviciilor SEO? În funcție de nevoile specifice ale site-ului. E importat de știut faptul că fiecare site are propriile particularități, iar fiecare business are propriile obiective.
În final, îți reamintim că un specialist SEO te poate ajuta să îți găsești locul în clasamentul afișărilor organice, în timp ce economisești timp și resurse prețioase. Echipa SEO Genius este pregătită să-ți creeze o strategie personalizată, cu accent pe rezultate măsurabile.
Întrebări frecvente
Ce site-uri se pot construi în WordPress?
Poți crea un blog în WordPress, un site de prezentare pentru afacerea ta, un portofoliu (în cazul autorilor, artiștilor, arhitecților etc), un forum și chiar un site de comerț online, cu precizarea că trebuie să fii atent la numărul de produse din ofertă.
Optimizarea WordPress este dificilă?
Nu putem spune că optimizarea SEO este o muncă ușoară pentru oricine. Din acest motiv, se pune accente pe colaborarea cu specialiștii în domeniu. Doar așa poți obține rezultatele mult dorite, fără să te împiedici de erori neașteptate sau informații străine. În plus, îți amintim că, în realitate, optimizarea este mult mai complexă.
De ce este importantă optimizarea pentru dispozitivele mobile?
Odată optimizat pentru dispozitivele mobile, site-ul tău în WordPress va primi mai multă atenție din partea motoarelor de căutare. Alege o teamă de tip responsive!
Cum se pot obține backlink-uri de calitate în WordPress?
Backlink-urile se obțin prin colaborarea cu alte publicații din aria ta de interes, dar și prin crearea de conținut relevant și distribuirea acestuia pe rețelele de socializare.