Meta descriere optimizată SEO: Ghid complet
În momentul de față, prezența online este absolut esențială pentru succesul oricărei afaceri, indiferent de dimensiune. Un aspect crucial aici este și optimizarea motoarelor de căutare (SEO) – tehnici și metode bine calculate, cu ajutorul cărora site-urile web se pot clasa mai sus în rezultatele căutărilor, având ca scop final atragerea vizitatorilor.
Deși, în practică, este adesea trecută cu vederea, o meta descriere corect optimizată poate face diferența dintre un click cu potențial de achiziție și o ignorare totală a paginilor afișate de rezultatele motoarelor de căutare. Astfel, orice strategie SEO va avea în vedere și acest aspect. Vrei să afli mai multe? Citește articolul până la final.
Ce este o meta descriere?
Elementul meta-description este un text foarte scurt, clar și cuprinzător, care rezumă conținutul paginii web. Se afișează în SERP, adică în paginile cu rezultate generare de către motoarele de căutare, în urma unei interogări specifice. Inițial, tag-ul meta description era văzut doar ca pe un text scris exclusiv pentru a atrage atenția motoarelor de căutare. Astăzi, rolul acestui element este mult mai important, fiind direct asociat cu ratele de click pentru paginile reprezentate. Dacă meta descrierea este formulată într-o manieră cât mai atractivă, cu un call to action și cuvinte cheie relevante, utilizatorii vor fi interesați să ajungă pe pagina respectivă. În acest fel se obțin rate de click mai mari, trafic și poziții bune în SERP.
Încă nu știi ce este meta descrierea? În momentul în care cauți ceva pe internet, Google îți va oferi imediat o listă cu pagini relevante. Meta descrierea este acel text de mici dimensiuni afișat chiar sub titlul paginii, acel text care îți spune, clar și succint, ce urmează să găsești în pagină.
Care este importanța unei meta descrieri în strategia SEO?
Elementele meta fac parte din optimizare SEO ON Page și au o importanță incontestabilă pentru întreaga strategie. Realizată corect, meta descrierea te poate ajuta să crești semnificativ rata de click-uri și, pe termen lung, site-ul tău poate fi privit cu ochi buni de către Google. Motoarele de căutare apreciază site-urile care primesc trafic organic. Astfel tag-ul meta-description te poate ajuta, în mod indirect, chiar și în obținerea unui loc bun în clasamentul rezultatelor organice. Fiecare pagină din site are nevoie de o meta descriere optimizată. Încearcă să nu omiți acest sfat!
Mai pe scurt, meta descrierea contribuie la:
- creșterea traficului pe site;
- creșterea ratei de conversie;
- creșterea vizibilității brandului;
- îmbunătățirea experienței utilizatorilor.
Dacă nu ai setat până acum câte o meta descriere pentru paginile tale, motoarele de căutare vor genera automat un text pentru acestea. Google rescrie adesea meta descrierile, în funcție de căutările utilizatorilor, iar aceste noi descrieri nu se potrivesc neapărat cu mesajul pe care site-ul își dorește să-l afișeze în SERP, deși textele sunt preluate din conținut.
Cum și unde adaug meta descrierea?
Elementul meta-description se asemănă destul de mult cu elementul meta-title. Astfel, acesta se adaugă tot sub forma unui tag, accesând secțiunea „head” a paginii. Codul ar trebui să fie scris așa: <meta name=”description” content=”textul dorit”>. Există și platforme, cum ar fi WordPress, care îți pun la dispoziție variante alternative de a adăuga sau modifica elementele meta, într-o secțiune specifică. E o variantă mai simplă, având în vedere faptul că se urmărește evitarea modificării codului. Foarte important de menționat este și faptul că meta-descrierea nu trebuie să depășească 155-160 de caractere. Poți adăuga emoticoane, prețuri sau alte date, dar nu și ghilimele.
Curios să afli și cum vezi elementele meta actuale? Ținând cont că aceste texte sunt scrise sub formă de meta-tag-uri, va trebui să folosești un plug-in special pentru browser ori să accesezi codul fiecărei pagini. Mai poți vedea elementele meta direct din rezultatele motoarelor de căutare, dar nu poți economisi timp așa.
Cum scriem o meta descriere optimizată din punct de vedere SEO?
Dacă deții deja un site, trebuie să înțelegi că o descriere perfect compatibilă cu intenția de căutare are mari șanse să fie afișată în SERP. Iată cum se scrie o meta descriere optimizată din punct de vedere SEO:
Păstrează lungimea recomandată
Poți scrie o descriere foarte lungă, dar și una scurtă. Din punct de vedere tehnic, nu faci nimic greșit. Cu toate acestea, dacă te interesează bunele practici SEO, ar trebui să știi că motoarele de căutare trunchiază conținutul afișat după un anumit număr de caractere. Astfel, se recomandă ca descrierile tale să nu aibă mai mult de 155-160 de caractere. E important să scrii clar și concis.
Adaugă cuvinte cheie relevante
Cuvintele cheie relevante sunt cele pe care utilizatorii le tastează în bara de căutare pentru a ajunge la produsele și serviciile dorite. De ce e important să le includem în meta-descriere? Pentru că ajutăm motorul de căutare să înțeleagă conținutul paginilor și le confirmăm utilizatorilor că sunt la un click distanță de produsele ori serviciile dorite. Atenție, Google poate penaliza site-urile care fac exces de cuvinte cheie în elementele meta. Te poți rezuma la 1-2 cuvinte cheie. E suficient.
Creează meta descrieri unice pentru toate paginile
Chiar dacă site-ul tău are foarte mult pagini, e imperativ ca fiecare să aibă o meta-descriere relevantă. Atenție, conținutul duplicat nu te poate ajuta, ci îți poate pune bețe în roate. Fiecare pagină trebuie să aibă o meta descriere unică și captivantă.
Adaugă un call to action
În meta-descrieri se pot folosi îndrumări scurte pentru a stimula dorința de cumpărare. Scopul principal al acestui call to action (CTA) este de a converti utilizatorii în participanți activi, fie că ne referim la plasarea produselor în coș, la abonarea la newsletter, descărcarea unui document etc. Iată câteva exemple concrete: „Află mai multe”, „Descoperă oferta”, „Înscriere-te acum”.
Personalizează mesajul
Poate fi greu să te adaptezi la principiul „maximum de informație în minimum de cuvinte”, dar va trebui să încerci. Pentru a atrage utilizatorii, trebuie să-ți alegi cuvintele cu atenție, să stârnești interes și să eviți caracterele de umplutură.
Nu promite marea cu sarea
Încă există meta-descrieri formulate în așa fel încât să te atragă, în timp ce conținutul paginii nu are nici cea mai mică legătură cu textul afișat în SERP. Tehnica de a induce utilizatorii în eroare nu este una care să-ți asigure succesul pe termen lung.
Folosește emoji în mod inteligent
E oficial, poți folosi emoji în descrierile meta. Acestea nu afectează campaniile SEO, oferindu-ți posibilitatea de a alege câteva elemente care pot captiva publicul țintă. Atenție, însă, statisticile au demonstrat faptul că un emoji specific va genera mai multe accesări decât unul generic.
Scrie pentru utilizatori nu pentru motoarele de căutare
Meta descrierea, ca celelalte texte din conținutul paginilor tale, se redactează pentru utilizatori, nu pentru motoarele de căutare. E regula de aur care poate ajuta site-ul tău să ajungă în grațiile potențialilor clienți, oameni care vor citi cu ușurință textele tale și vor înțelege din start ce ai de oferit.
Este meta descrierea un factor de ranking?
Deși Google a anunțat de câțiva ani buni faptul că meta-descrierea nu este un factor de ranking, deci un factor care să influențeze direct poziția site-urilor în rezultatele organice, aceste element îți poate influența totuși locul în clasament. Cum? Într-un mod indirect, desigur. Un text realizat corect va atrage întotdeauna click-uri, iar pe termen lung, CTR-ul influențează poziția site-ului în clasamentul Google.
Pe scurt, optimizarea meta descrierilor face parte din procesul SEO și trebuie tratată cu deosebită responsabilitate. Cere ajutorul specialiștilor SEO Genius și obține mai multe click-uri!