Consultanta SEO: Ia legatura cu un specialist
Prezența online a devenit esențială pentru succesul oricărei afaceri, iar în acest context, conceptul de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare) este un element vital în asigurarea vizibilității și credibilității unui site. Dacă și tu deții un business, înseamnă că trebuie să știi cu ce se ocupă un consultant SEO, cum te poate ajuta să ajungi la audiența potrivită, dar și cum să atragi trafic relevant către paginile tale.
Gândește-te doar că există miliarde de site-uri concurente, care oferă produse ori servicii similare. Cum s-ar putea evidenția site-ul tău? Aici intervine rolul unui specialist SEO. Primind ajutor, poți obține clasări mult mai bune în rezultatele căutărilor, ceea ce înseamnă o imagine îmbunătățită, dar și mai multe conversii. Detaliem subiectul în rândurile următoare, iar la final, vei ști cu exactitate ce este consultanța SEO și cum poți intra în contact cu un specialist.
Cu ce se ocupă un consultant SEO?
Atunci când spunem consultanță SEO, ne referim la un cumul de activități și strategii, cu ajutorul cărora specialistul identifică barierele care te împiedică să ajungi în prima pagină a căutărilor organice, dar și la furnizarea unui plan bine stabilit pentru a-ți câștiga vizibilitatea. Înainte de a merge mai departe, trebuie să știi că rezultatele organice apar datorită algoritmilor (cei care decid că site-ul tău este relevant pentru anumite căutări) și nu au legătură cu rezultatele plătite care apar pe pagina respectivă.
Altfel spus, consultantul SEO te ajută să obții o poziție competitivă în rezultatele motoarelor de căutare, iar pentru a face acest lucru, apelează la diferite tehnici:
Audit SEO
Orice problemă poate fi rezolvată doar dacă identifici factorii declanșatori. Așa e și în SEO. Pentru început, specialistul adună informații prețioase despre site-ul tău.
Cercetarea cuvintelor cheie
Diferența dintre a fi găsit și a nu fi găsit pe motoarele de căutare ține, într-o mare măsură, de selectarea cuvintelor cheie potrivite. Un specialist va identifica expresiile pe care potențialii clienți le folosesc pentru a ajunge la produse sau la servicii din aceeași categorie.
Optimizare On-page
Cuvintele cheie sunt esențiale pentru a redacta conținut credibil și relevant pentru publicul tău, dar optimizarea on-page înseamnă mai mult decât atât. Astfel, se creează o strategie SEO care să cuprindă îmbunătățirea structurii și performanțelor tehnice ale site-ului tău.
Optimizarea Off-Page
O campanie SEO (cea care se adaptează strategiei) conține și optimizarea off-page, prin crearea unor abordări strategice. Cu ajutorul acestora se obțin link-uri către site de pe alte pagini relevante pentru audiență. Astfel, motoarele de căutare vor înțelege că site-ul tău conține informații prețioase, dat fiind faptul că alții sunt dispuși să facă trimitere către acesta.
Analiza competiției
Pentru a implementa campanii SEO de succes, trebuie să se analizeze competiția. Doar așa vei ști unde te poziționezi, comparativ cu celelalte afaceri din domeniul tău. Prin această analiză vei afla care sunt punctele lor tari, dar și cum te poți diferența pentru a obține un avantaj în ochii motoarelor de căutare.
Adăugăm aici și alte sarcini care intră în activitatea pe care o desfășoară un consultant SEO și facem referire la: analiza sancțiunilor Google, reproiectarea site-ului, asistență pentru migrarea site-ului etc. Cu toate acestea, trebuie să știi că există o diferență între un consultant și un expert SEO. Consultatul îți oferă, de regulă, o elaborare concretă a planurilor strategice, în timp ce specialistul se implică activ în implementarea acestora. Din fericire pentru tine, dar și pentru afacerea ta, un specialist în SEO îți poate oferi și consultanță.
Avantajele unui consultant SEO
În peisajul competitiv, colaborarea cu un specialist în domeniul SEO poate face diferența dintre a ieși în evidență și a rămâne în urmă, invizibil pentru publicul țintă. Vedem, în continuare, care sunt avantajele unui consultant SEO.
Rămâi conectat cu modificările algoritmilor
Motoarele de căutare își schimbă des algoritmii, ceea ce nu este un lucru rău. Scopul final este acela de a-și îmbunătăți performanțele, ajutând utilizatorii să ajungă mai repede la produsele și serviciile pe care le caută. E greu să ții pasul cu schimbările dacă ai multe alte sarcini pe ordinea de zi. Aici intervine rolul consultantului SEO, cel care te va ajuta să rămâi conectat.
Înțelegi parametrii care contează
Cu ajutorul tehnicilor și instrumentelor de specialitate, se pot colecta date prețioase despre modul în care utilizatorii ajung în mod organic pe site, dar și ce fac mai departe. Aceste detalii sunt imperative pentru a realiza un plan de acțiune. Așa vei ști ce funcționează și ce nu funcționează, dar și cum îți poți ajusta strategia, în așa fel încât să obții mai multe conversii și clienți fideli.
Rămâi concentrat la strategia de business
SEO este un proces continuu și necesită o atenție deosebită. Dacă îți petreci o mare parte din timp gândindu-te la modul în care îți poți îmbunătăți conținutul, s-ar putea să îți distragi atenția de la domeniul de bază.
Stai departe de capcane
Ca în orice alt domeniu, în SEO există și capcane. Unele sunt mai mici, unele sunt mai mari, iar altele te pot costa scump. În cele mai rele scenarii, motoarele de căutare îți pot reduce locul în clasamentul afișărilor sau, mai rău, îți pot elimina site-ul din index. Din fericire, experții știu care sunt tehnicile sigure, cele care îți pot îmbunătăți locul în clasament, fără riscuri sau alte probleme asociate.
Te faci cunoscut în rândul audienței
Prin serviciile SEO oferite, afacerea ta va fi mai ușor de găsit și, mai mult decât atât, se va face cunoscută în rândul clienților, cei care erau interesați de produse și servicii similare, dar nu știau de existența ta.
Cum decurge o ședință de consultanță SEO?
Colaborarea cu un consultat în domeniul SEO începe cu o discuție sinceră despre produsele și serviciile tale, despre publicul țintă, despre obiectivele afacerii și istoricul SEO al site-ului. Imediat după, se realizează o analiză complexă a site-ului. Aceasta cuprinde evaluarea structurii, a conținutului, dar și a performanțelor tehnice. În baza rezultatelor obținute se realizează o strategie personalizată. Aici menționăm și faptul că prețul serviciilor de optimizare SEO diferă în funcție de nevoile și obiectivele afacerii tale. La final, se stabilesc următorii pași, necesari pentru implementarea planului de acțiune.
Ia legătura cu un expert din echipa SEO Genius
Acum știi ce înseamnă să primești consultanță în SEO, deci a sosit momentul să iei legătura cu un expert din echipa noastră. Lasă-ne un mesaj, iar noi te vom contacta în cel mai scurt timp, bucuroși să-ți oferim o mână de ajutor.
SEO implică o abordare strategică, cu atenție, răbdare și focus pe rezultate. Apelează doar la profesioniștii din domeniu!