Servicii Local SEO – Fă-ți locația cunoscută

SEO Genius » Blog » Servicii Local SEO – Fă-ți locația cunoscută

Vizibilitate – un cuvânt simplu și totuși…atât de complex. Dacă deții de ceva timp o afacere locală, dar prezența ta în mediul online nu a reușit până acum să-ți aducă rezultatele la care sperai, înseamnă că ai nevoie de o mână de ajutor. Pentru că trăim într-o lume dominată de căutările online și de consumatorii tot mai conectați digital, serviciile de SEO local reprezintă acel element de care ai nevoie pentru a deveni vizibil în comunitate, pentru a fi cunoscut de către potențialii clienți.

Acest termen, SEO local, nu îți este neapărat străin, așa-i? Totuși, s-ar putea să-ți fie greu să înțelegi pe îndelete cum te poate ajuta un specialist SEO să ajungi mai aproape de audiența ta. Aici intervine rolul acestui articol. Vom dezbate pe larg subiectul, vom aprofunda cele mai importante detalii, iar la final, tu vei ști cum să-ți faci locația cunoscută.

Ce este local SEO?

Atunci când spunem local SEO, facem referire la toate modalitățile prin care o afacere își poate crește vizibilitatea online pentru persoanele care se află în apropiere. Vorbim despre un set de instrumente și servicii de optimizare SEO, cu ajutorul cărora orice afacere își poate promova produsele sau serviciile în rândul clienților locali. Pentru a înțelege cât mai bine, îți propunem să ne gândim împreună la un exemplu comun. Ne imaginăm că ajungi într-un alt oraș, a trecut deja ora prânzului și cauți o locație unde să mănânci bine. Scoți telefonul din buzunar, accesezi Google și cauți, simplu: „restaurante”. Datorită localizării, Google îți va oferi, în topul rezultatelor, o listă cu restaurantele care se află în zona ta.

Aceste rezultate localizate vor apărea pe ecranul telefonului doar cu ajutorul optimizărilor SEO, bazându-se pe anumite indicii, despre care vom vorbi, mai pe larg, în continuarea acestui articol. Uite și un argument solid, potrivit căruia SEO local trebuie să facă parte din strategia ta de creștere a vizibilității: peste 70% dintre persoanele care caută o afacere locală într-o zi chiar ajung în locația respectivă.

Avantajele profilului de GMB pentru promovarea afacerii locale

Un rol important în obținerea unui loc în topul rezultatelor, îl are Google My Business – un instrument pe care îl poți accesa gratuit și care te poate ajuta mai mult decât crezi. GMB este una dintre cele mai importante sarcini pe care orice afacere trebuie să o aibă în vedere, dacă își dorește să se claseze în topul căutărilor locale, desigur.

Pentru Google e mult mai ușor să afișeze rezultate pe care le poate verifica, iar GMB îți permite să adaugi, să modifici și să gestionezi informații relevante despre afacerea ta, precum: adresa și harta locației, site-ul web, numărul de telefon, programul de lucru, recenziile, fotografiile etc.

Pe lângă acest avantaj, un profil GMB bine pus la punct, oferă și alte beneficii, iar aici vorbim, în principal, despre o primă impresie excelentă, dar și despre posibilitatea de a-ți ține clienții informați. E foarte posibil să pierzi o parte din publicul țintă dacă oamenilor le este destul de dificil să găsească informații relevante despre tine.

Cum funcționează local SEO și care sunt factorii de ranking?

Vorbim acum despre factorii de ranking, tocmai pentru a înțelege cum funcționează SEO local. Acești factori sunt, de fapt, elementele specifice pe care ne concentrăm atunci când dorim să îmbunătățim poziția unei afaceri în rezultatele căutărilor. Ne referim aici la tot ceea ce caută și analizează motoarele de căutare, atunci când decid ce business-uri să afișeze în primele poziții din clasament. Durează doar o clipă ca Google să clasifice mii de site-uri și să afișeze rezultate relevante căutării – afaceri care se află în imediata apropiere. Îți poți imagina? Deși Google My Business este o parte importantă din SEO local, există și alți factori de care depinde vizibilitatea afacerii tale. Îi analizăm în continuare.

Cuvinte cheie

Atunci când caută un produs sau un serviciu, oamenii introduc anumite cuvinte specifice, cele care vor declanșa o listare organică. Astfel, cuvintele cheie locale reprezintă un alt factor important de ranking. Acestea trebuie să descriere foarte bine serviciile sau produsele comercializate și, în mod evident, trebuie să apară atât în descrierea inclusă în listing-ul GMB, dar și în conținutul site-ului web. Dacă vrei să te poziționezi cât mai sus pentru anumite cuvinte cheie, e imperativ să demonstrezi motoarelor de căutare că site-ul tău este un rezultat relevant, care merită afișat în față. Altfel spus, va fi nevoie să te concentrezi și asupra serviciilor de optimizare website local.

Backlink-uri

Pentru a-ți construi o imagine cât mai vizibilă și puternică, trebuie să atragi cât mai multe link-uri de pe alte site-uri locale, relevante și cu autoritate. Atunci când un alt site face trimitere către al tău, nu doar că va conduce traficul către afacere ta, ci va semnala motoarelor de căutare faptul că business-ul tău este unul de încredere. Aici trebuie să menționăm un aspect esențial: calitatea este, de multe ori, mai importantă decât cantitatea.

Citate NAP

Citatele NAP (nume, adresă, număr de telefon) reprezintă un alt factor crucial în SEO local.  Aceste citate sunt locurile în care apar informațiile esențiale despre afacerea ta. Google se folosește de NAP pentru a confirma că toate sunt încă valabile și că îți direcționează audiența exact acolo unde trebuie. Cu cât acesta le vede mai frecvent, cu atât va avea mai multă încredere în tine.

Recenziile online

În majoritatea cazurilor, clienții citesc informațiile disponibile în online înainte de a face o achiziție. Astfel, recenziile pozitive te ajută să te prezinți excepțional în fața acestora, dar și să-ți găsești un loc fruntaș în clasificarea căutărilor locale. Afacerile care primesc evaluări pozitive au mai multe șanse de a-și spori vizibilitatea. Totuși, în SEO local contează atât numărul recenziilor, cât și frecvența, diversitatea și, mai ales, calitatea acestora. E destul de simplu. Atunci când consumatorii oferă recenzii bune, Google consideră că aceștia sunt mulțumiți, oferindu-ți posibilitatea de a te adresa mai multor clienți din aceeași categorie. Așa îți găsește un loc, undeva mai sus, în clasamentul de căutare locală.

Optimizarea site-ului

Pe lângă strategiile de conținut, care se bazează pe cuvinte cheie și link-uri specifice, site-urile web trebuie să fie concepute atât pentru desktop, cât și pentru dispozitivele mobile. Statisticele arată că peste 80% dintre clienții locali, accesează site-urile micilor afaceri de pe dispozitivele mobile. Un site user friendly îl va convinge pe utilizator să petreacă mai mult timp acolo, transmițând semnale pozitive către motoarele de căutare.

Pentru ce modele de business este potrivita optimizarea local SEO?

Optimizarea local SEO este o strategie imperativă pentru orice business care își dorește să rămână relevant în plan local. Vorbim despre o varietate de modele de afaceri, printre care:

Putem adăuga aici și magazinele care le oferă clienților posibilitatea de a intra în posesia  comenzilor plasate online direct din magazinul fizic, iar exemplele pot continua. În orice caz, optimizarea local SEO te poate ajuta să ajungi la clienții care se află în apropiere.

Pe final, îți reamintim că vizibilitatea în mediul online este vitală pentru afacerile de orice fel. Dacă și tu îți dorești să atragi mai mulți clienți din zona ta, atunci trebuie să apelezi la un specialist SEO. Doar un profesionist poate stabili o strategie SEO locală, adaptată audienței și, nu în ultimul rând, algoritmilor Google. Echipa SEO Genius este încântată se te cunoască.

Întrebări frecvente

Este local SEO o strategie bună pentru afacerile mici?

Da, SEO local te ajută să apari în topul rezultatelor pentru utilizatorii din zonă, cei care caută servicii sau produse similare cu cele oferite de mica ta afacere. În plus, prin îmbunătățirea profilului Google My Business, îți vei construi o imagine credibilă în rândul clienților, indiferent de dimensiunea afacerii tale. 

Cum se măsoară SEO local?

Pentru a măsura performanța campaniei de SEO local se vor urmări o serie de indicatori, precum: vizualizări ale site-ului din căutările locale, accesările profilului Google My Business, apeluri, mesaje, rezervări, recenzii etc.

Cât timp durează până când SEO local are efect?

Poți vedea rezultate în câteva luni, nu de la o zi la alta. O strategie bine structurată și corect implementată are nevoie de timp pentru o obține cel mai bun loc în rezultatele căutărilor.

Care sunt cele mai întâlnite greșeli în SEO local?

Cea mai mare greșeală pe care o poți face este să introduci eronat sau fără interes informațiile din profilul GMB. Și neglijarea recenziilor te poate pune într-o lumină nefavorabilă. Lipsa conținutului unic, relevant și util pentru audiență, lipsa link-urilor locale și optimizarea insuficientă a site-ului sunt alte greșeli în SEO local, dar le poți evita dacă ceri ajutorul specialiștilor.

Data articol: 15 martie 2024