Prețul serviciilor de optimizare SEO: costul unei campanii
Prețul serviciilor SEO care îți vor defini strategia digitală variază în funcție de numeroși factori, de la poziționarea actuală a afacerii în căutările Google, până la competitori și specificul industriei tale. Știm că ți-ai fi dorit să afli concret care este costul unei campanii SEO, însă nevoile unice ale businessului tău dictează complexitatea și detaliile strategiei de optimizare.
În ce mod o influențează și ce servicii SEO îți asigură un raport optim între eficiență și costuri, te invităm să descoperi din rândurile următoare.
Care este costul unei campanii SEO de succes?
Costul campaniei de promovare SEO depinde, în primul rând, de tipul afacerii pe care o ai și de specificul ei.
Să luăm ca exemplu diferența de prețuri pentru optimizarea SEO a unui magazin online comparativ cu optimizarea site-ului unui business fizic, precum un salon de înfrumusețare.
În e-commerce, de atragerea traficului organic depind în mod direct vânzările și profitul. În plus, o poziționare organică în top 3 căutări Google pe cele mai importante cuvinte cheie specifice afacerii crește încrederea în brand și oferă un avantaj semnificativ asupra competitorilor.
Peste două treimi din toate clicurile sunt direcționate către primele trei rezultate organice, iar poziția de top atrage o rată de clic organic semnificativă, de 39,8%.
(FirstPage Sage)
Investițiile în servicii SEO la prețuri competitive sunt esențiale pentru maximizarea vizibilității și a traficului către site. O poziție de top în căutări contribuie semnificativ la generarea de vânzări și creșterea profitului în mediul online. De aceea, prin plasarea unei investiții – adică prețul serviciilor SEO – afacerea ta poate genera venituri impresionante pe termen lung.
Prin comparație, bugetul pentru promovarea SEO a unui salon de înfrumusețare, unde recomandările directe și prezența activă pe platformele de social media pot juca un rol semnificativ în atragerea clienților, poate fi mai moderat.
Foarte important în diferențierea costurilor pentru campanii SEO a diferitelor afaceri este și nivelul de competiție în domeniul lor. De exemplu, dacă primele poziții pentru cuvintele cheie relevante pentru magazinul online din exemplul de mai sus sunt ocupate de competitorii acestuia, vor fi necesare resurse semnificative pentru a atinge și menține poziții de top în rezultatele organice.
Păstrează în vedere faptul că vei investi pentru optimizare SEO un preț raportat la specificul afacerii tale și la cerințele de piață. În final, costul unei campanii SEO de succes depinde de nivelul de competitivitate, de obiectivele stabilite și de resursele alocate pentru a atinge și menține o prezență puternică în căutările online.
Factori care influențează prețul serviciilor de optimizare SEO
Prețul serviciilor SEO depinde de o serie de factori specifici contextului afacerii tale. Aceștia includ mărimea afacerii, poziționarea acesteia pe piață și obiectivele de business, pe lângă alți factori despre care vorbim mai jos. Mai influențează prețul SEO și tipul agenției selectate, serviciul ales din gama lor și resursele necesare implementării strategiei.
- Tipul și mărimea afacerii tale
Un site B2C simplu, cu accent pe conversii rapide, implică nevoi SEO mai puțin complexe în comparație cu un site B2B. Acesta din urmă necesită adesea o strategie de conținut mai elaborată, care include jargon tehnic, furnizează soluții specializate și are scopul de a stabili autoritate în domeniu și de a construi relații solide cu clienții.
De asemenea, o firmă nouă al cărei site are puține pagini de conținut duce la un proiect SEO de scară mai mică în comparație cu site-ul vast al unei întreprinderi active de mult timp.
- Experiența agenției sau consultantului SEO
Nivelul de experiență al agenției sau consultantului ales poate influența semnificativ prețul pentru optimizare SEO. Agențiile cu experiență și reputație dovedită pot cere tarife mai mari.
- Performanța SEO curentă
Un site lent, neoptimizat pentru telefonul mobil și cu conținut neactualizat, va necesita audituri extinse și eforturi mai mari pentru aducerea acestuia în top 3 căutări Google.
- Nevoile și obiectivele companiei tale
Este important să înțelegi exact ce își dorește compania ta și care sunt obiectivele ei specifice. Asta ajută la crearea unei strategii SEO care se potrivește perfect nevoilor tale unice. Prețul pentru servicii SEO va fi, astfel, în concordanță cu obiectivele stabilite.
De exemplu, creșterea traficului organic pe site este un obiectiv care implică, în general, optimizări simple (targetarea unor keyword-uri generale, gestionarea corectă a meta-descrierilor sau a linkurilor interne), și care necesită investiții moderate.
Un obiectiv precum targetarea cuvintelor cheie strategice, însă, poate solicita bugete mai mari pentru implementarea unor strategii de link building avansate și crearea unui conținut premium.
- Bugetul tău
Înainte de a demara promovarea SEO a site-ului, îți recomandăm să analizezi cu atenție eficiența investiției în servicii de optimizare pentru afacerea ta. Evaluează veniturile anticipate în raportul cu costul campaniei SEO și determină dacă aceasta este justificată în raport cu obiectivele tale de afaceri.
Poți rămâne în limitele bugetului tău, beneficiind de servicii de optimizare eficiente, printr-o comunicare deschisă cu furnizorul de servicii SEO. Colaborarea cu Seo Genius îți oferă acces atât la campanii SEO extinse, cât și la serviciul tip one-time de strategie SEO, care cuprinde soluții personalizate pentru îmbunătățirea vizibilității online și atragerea traficului organic.
Activități și tipuri de livrabile incluse în serviciile de optimizare SEO
Pe lângă factorii generali menționați anterior, prețul serviciilor SEO este direct influențat și de tipul livrabilelor incluse în pachetul de optimizare. O campanie SEO eficientă pentru afacerea ta presupune implementarea unei strategii complexe, care cuprinde intervenții strategice pentru a modela un site cu un UX excelent.
Această abordare nu se limitează doar la a satisface nevoile utilizatorilor, ci vizează și aprecierea favorabilă a site-ului de către motoarele de căutare, contribuind astfel la maximizarea vizibilității online.
Așadar, ce activități și livrabile acoperă costul unei campanii SEO gândite pentru nevoile specifice fiecărei afaceri?
- Analiza pieței și cercetarea cuvintelor cheie
Primul pas pentru o strategie SEO eficientă și personalizată constă într-o analiză detaliată a pieței, competitorilor și cuvintelor cheie relevante. Aici pot fi incluse activități precum:
- identificarea cuvintelor cheie;
- analiza volumelor de căutare;
- examinarea sezonalității;
- identificarea competitorilor relevanți.
- Stabilirea strategiei SEO
În acest pas se pornește de la obiectivele specifice ale afacerii tale și se dezvoltă strategia de optimizare personalizată. Aici, agenția poate include în prețul serviciilor SEO activități precum:
- identificarea aspectelor în care afacerea ta se poate evidenția;
- evaluarea punctelor forte ale competitorilor;
- stabilirea modului prin care site-ul poate satisface în mod corespunzător intențiile de căutare ale utilizatorilor;
- proiectarea unei arhitecturi SEO a site-ului care va ajuta atât Google, cât și utilizatorii să descopere toate paginile tale de produse și categorii.
- Efectuarea modificărilor tehnice pentru optimizarea site-ului
O componentă esențială în prețul serviciilor SEO oferite de un furnizor profesionist o reprezintă acțiunile tehnice cu impact direct asupra performanței și vizibilității site-ului.
SEO tehnic sau optimizarea SEO on-page este unul dintre principalii factori de clasare ai motorului de căutare Google și include acțiuni precum:
- îmbunătățirea vitezei de încărcare;
- optimizarea structurii de linkuri interne;
- optimizarea pentru dispozitive mobile;
- implementarea unui certificat SSL pentru creșterea securității site-ului;
- configurarea unei structuri optime de URL-uri;
- crearea fișierului sitemap XML pentru facilitarea unei indexări rapide și eficiente a paginilor site-ului;
- implementarea schema markup pentru a ajuta motoarele de căutare să înțeleagă mai bine conținutul site-ului;
- optimizarea meta-titlurilor și meta-descrierilor pentru a crește rata de clic și a îmbunătăți clasarea în motoarele de căutare;
- adăugarea atributelor Alt imaginilor pentru a ajuta roboții să le înțeleagă mai bine.
Lipsa optimizării tehnice poate duce la scăderea vizibilității în căutări, o experiență deficitară pentru utilizatori și probleme de indexare și securitate. Toate acestea pot afecta, în cele din urmă, performanța generală a site-ului.
Configurarea aplicațiilor de monitorizare
Pentru a putea evalua și ajusta constant performanța unei campanii de optimizare, furnizorul va include în prețul serviciilor SEO configurarea și verificarea instrumentelor de monitorizare, precum Google Analytics 4 și Google Search Console. În funcție de nevoile clientului și de obiectivele campaniei, se mai pot obține date relevante și din alte aplicații de monitorizare, precum SEMrush, Ahrefs sau Moz.
Iată câteva date care trebuie urmărite pentru asigurarea eficienței campaniei de promovare SEO:
- poziția cuvintelor cheie;
- conversiile;
- apelurile sau alte interacțiuni ale utilizatorilor.
Redactarea conținutului
Evoluția extrem de rapidă a modelelor de limbaj artificial din ultimele luni poate da impresia că articolele de blog pentru site-urile afacerilor pot fi create exclusiv cu ajutorul generatoarelor de text precum Chat GPT sau Copilot. Însă conținutul scris dintr-o campanie SEO nu se creează într-un vid de informație. Pentru ca livrabilele din strategia de content să aibă succes și să permită promovarea propriilor produse, trebuie:
- să prioritizeze cuvintele cheie relevante, care oferă oportunități de afaceri, generează trafic prin căutări și au potențial de clasare în top;
- să fie autentice și personalizate;
- să ofere expertiza;
- să fie clare, ușor de înțeles și parcurs;
- să prezinte informații corecte, verificabile și utile.
În plus, conținutul autentic care aduce plus valoare contribuie și la îmbunătățirea calității legăturilor cu alte site-uri, crescând șansele clasării pe poziții de top în Google.
Articolele lungi sunt ideale pentru obținerea backlinkurilor, cu o medie de 77,2% mai multe linkuri decât articolele scurte.
(Backlinko, 2019)
Un alt aspect esențial pentru campaniile de optimizare realizate de agențiile cu experiență- și o componentă care se reflectă în prețul serviciilor SEO – este reevaluarea periodică a articolelor publicate.
Conținutul unui blog, oricât ar fi de util și relevant, trebuie ajutat să rămână actual și, dacă este cazul, optimizat pentru a menține o poziție favorabilă în clasamentul Google. Rezultatele căutărilor online sunt dinamice; articolul care apare astăzi pe prima poziție pentru un cuvânt cheie poate fi găsit luna viitoare pe locul 4 sau chiar mai jos. Lucrul acesta se poate întâmpla din mai multe motive: poate un nou update al algoritmilor de căutare ajustează factorii de ranking în defavoarea articolului analizat, sau concurența targetează agresiv același cuvânt cheie.
Editoarele generative de text care folosesc inteligența artificială își au, desigur, utilitatea lor pentru content writeri, la fel cum aplicațiile de monitorizare a site-urilor web sunt esențiale în activitatea unui expert SEO. Nu pot înlocui, însă, factorul uman.
Strategia de link building
Este aproape imposibil să domini clasamentul Google pe cuvintele cheie relevante pentru industria ta fără voturile de încredere a cât mai multe alte site-uri relevante, cu autoritate. În SEO, aceste voturi de încredere se traduc prin backlinkuri, adică linkuri către site-ul tău de pe alte pagini web. Fiecare backlink funcționează ca o recomandare, indicând motorului de căutare că blogul sau paginile tale de produse și servicii sunt valoroase și de calitate.
Paginile cu cel mai mare număr de backlinkuri ocupă, de obicei, cele mai bune locuri în rezultatele de căutare.
(Backlinko, 2020)
Poți dobândi aceste linkuri în mod natural, construindu-ți expertiza în domeniul tău și furnizând conținut util. Varianta mai rapidă constă în adoptarea unei strategii de link building ca parte a campaniei tale de optimizare SEO la prețuri care reflectă calitatea, relevanța, notorietatea și traficul site-urilor alese. Construirea profilului de backlinkuri contribuie la optimizarea SEO off-page.
Monitorizarea permanentă
Din prețul optimizării SEO a unei afaceri online face parte, de obicei, monitorizarea campaniei. Vei primi lunar rapoarte și analize clare care prezintă performanța SEO a site-ului tău.
Adaptarea rapidă la schimbările din industria SEO
Esențială pentru o campanie SEO de succes este capacitatea furnizorului de servicii de optimizare SEO de a ajusta rapid strategia în funcție de schimbările în algoritmii de căutare ai Google. Această abilitate reflectată în prețul SEO asigură menținerea și îmbunătățirea poziționării în clasament, cu rezultate eficiente pe termen lung într-un mediu dinamic.
Am arătat până acum că prețurile de optimizare SEO a unui site variază în funcție de:
- o serie de factori specifici afacerii promovate și agenției colaboratoare;
- acțiunile îndeplinite și livrabilele oferite în cadrul campaniei SEO;
- instrumentele avansate de analiză, monitorizare și optimizare utilizate de furnizorul de servicii SEO.
În continuare vom explora câteva sfaturi și recomandări pentru optimizarea costurilor campaniei SEO pentru a obține cele mai bune rezultate pentru afacerea ta.
Recomandări pentru optimizarea costurilor și obținerea unei eficiențe maxime
Ca antreprenor, cu siguranță îți dorești cele mai bune rezultate de la o campanie de optimizare SEO pentru businessul tău. Poți interveni activ în acest sens. Privește campania SEO ca o colaborare strânsă între tine și agenția care vrei să-ți propulseze site-ul afacerii în topul clasamentului Google.
Iată câteva recomandări pentru a optimiza costurile campaniei SEO și a te asigura că faci o investiție profitabilă:
- Stabilește obiective clare pentru afacerea ta
Transmite cât mai clar și detaliat agenției SEO ce dorești să obții de la campania de optimizare: creșterea traficului organic, generarea de lead-uri sau vânzări online, îmbunătățirea pozițiilor în clasamentul Google etc.
- Pregătește profilele clienților ideali pe care îi targetezi
Știi cine îți cumpără produsele sau serviciile, sau cine ar putea să o facă? Fie că-i spui client persona, profilul clientului ideal sau avatar de client, o caracterizare cât mai detaliată a publicului tău țintă este esențială pentru îndeplinirea unor obiective precum creșterea ratei de clic, a lead-urilor sau vânzărilor.
- Comunică transparent cu echipa de specialiști SEO
Păstrează o comunicare constantă pe tot parcursul campaniei și furnizează informații relevante despre schimbările din afacerea ta (modificări ale strategiei de marketing, lansarea unor noi produse sau retragerea altora etc.). Și reciproca este valabilă – furnizorul de servicii SEO oferă actualizări relevante din domeniu care îți pot afecta campania.
- Furnizează feedback și nu ezita să oferi sugestii
Feedback-ul tău contribuie semnificativ la progresul optimizării site-ului. Poți indica echipei SEO ce strategii funcționează mai bine sau care sunt semnalele primite de la clienții care te contactează prin alte canale.
- Alocă un buget realist pentru campania SEO
Îți recomandăm să analizezi cu atenție eficiența investiției în servicii de optimizare pentru afacerea ta. Ajustează corespunzător bugetul pentru optimizare: unul prea mic poate limita rezultatele, în timp ce unul supradimensionat nu va fi eficient din punct de vedere financiar.
- Alege un model de plată adecvat businessului și obiectivelor tale
În industrie se practică mai multe modele de plată pentru o campanie SEO. Important este să alegi unul adecvat afacerii și obiectivelor acesteia.
De exemplu, pentru o afacere restrânsă, cu buget limitat și obiective clare, cel mai potrivit este modelul de preț fix pentru servicii SEO. Ai nevoie de asistență flexibilă și specifică proiectului tău? Optează pentru servicii SEO cu prețuri pe oră. Abonamentele lunare se potrivesc în colaborările de durată, care implică optimizări constante, cu costuri lunare predictibile.
- Informează-te cu privire la procesul de optimizare a unui site
Pentru a putea lua decizii informate, este foarte util să înțelegi cât mai bine procesele de optimizare a site-ului tău. Echipa de specialiști SEO Genius îți garantează o colaborare transparentă și deschisă, oferindu-ți toate informațiile necesare pentru a înțelege modul de implementare a strategiei de optimizare pentru afacerea ta.
Oferte SEO standard vs oferte SEO personalizate
Agențiile SEO pot oferi mai multe tipuri de servicii, iar alegerea dintre ofertele standard și cele personalizate depinde în mare măsură de nevoile și obiectivele specifice ale fiecărei afaceri.
În general, ofertele SEO standard pot include pachete prestabilite de servicii, potrivite pentru anumite tipuri de site-uri sau industrii. Acestea sunt create pentru a satisface nevoile generale ale clienților și pot include servicii precum optimizare on-page, creare de conținut, construire profil de backlinkuri și monitorizare a rezultatelor.
Pe de altă parte, ofertele SEO personalizate răspund exact cerințelor unice ale fiecărui client. În cadrul acestora, agenția SEO lucrează strâns cu clientul pentru a înțelege caracteristicile specifice afacerii și industriei, precum și obiectivele stabilite.
Seo Genius oferă două tipuri de servicii SEO în România:
- Campanie SEO
Include implementarea strategiei, redactarea și publicarea de conținut, monitorizarea constantă, stabilirea obiectivelor, adaptarea strategiei, raportarea lunară personalizată.
- Strategie SEO
Este colaborare de tip „one-time”, fără contract pe termen lung, prin care oferim rapid recomandări pentru optimizarea site-ului și îmbunătățirea poziției în clasamentele Google.
Concluzii
Așadar, prețul serviciilor de optimizare SEO variază în funcție de o multitudine de factori, de la specificul afacerii, competiție și obiective, până la livrabilele furnizate. O comunicare deschisă cu agenția poate contribui la optimizarea costurilor și eficiența campaniei SEO.
Poți alege între serviciile personalizate SEO Genius pentru rezultate durabile și îmbunătățirea vizibilității afacerii tale în online. Contactează-ne acum, iar echipa noastră de specialiști îți va răspunde în cel mai scurt timp!
Întrebări frecvente
Ce înseamnă SEO?
SEO (Search Engine Optimization) este un instrument de marketing prin care orice business își poate îmbunătăți vizibilitatea online pentru căutări relevante. Când afacerea ta se regăsește pe poziții de top în clasamentul Google, poți înregistra creșteri semnificative la nivelul traficului organic, ratei de clic și vânzărilor.
Cât costă SEO?
Într-un sondaj recent despre SEO, aproape 40% dintre respondenți au declarat că au alocat peste 40% din bugetul lor total de marketing pentru căutarea organică.
(Searchmetrics, 2022)
Costul unei campanii SEO variază în funcție de o serie de factori descriși pe larg în acest articol (tipul și mărimea afacerii, poziționarea acesteia pe piață și obiectivele de business, experiența agenției sau consultantului SEO, performanța SEO curentă, nevoile și obiectivele companiei și bugetul de care dispui).
Te poți ocupa singur de optimizarea site-ului afacerii tale?
Știi ce este SEO, poate ai deja cunoștințe în domeniu și consideri că este mai rentabil să te ocupi singur de asta, în loc să plătești un preț pentru optimizare SEO? Dacă vorbim despre o afacere de mici dimensiuni sau de una care abia începe, da, poți face SEO in-house, cu condiția să dispui de resursele necesare pentru a angaja o echipă internă. Totuși, chiar dacă poți face economii financiare, va trebui să aloci timp pentru stabilirea și implementarea unei strategii de optimizare. Iar timpul este o resursă foarte prețioasă pentru un antreprenor; ar putea aduce valoare mai mare pentru afacerea ta decât prețul pentru SEO gestionat de o agenție specializată.
Dacă decizi că, totuși, aceasta este soluția optimă pentru afacerea ta acum, poți alege serviciul SEO Genius de strategie SEO. Vei beneficia rapid de recomandările necesare, urmând să implementezi intern planul de acțiune.
Când ar trebui să apelezi la servicii SEO profesionale?
Ai o afacere medie spre mare sau preferi să te concentrezi pe extinderea acesteia? Îți recomandăm să apelezi la o agenție SEO specializată, care dispune de toate resursele și know-how-ul necesar pentru a obține rezultate și randament mai rapid. Externalizarea serviciilor SEO la prețuri pe măsura bugetului tău este cea mai bună soluție pentru a-ți dezvolta sustenabil afacerea.
Merită să faci promovare SEO?
Pentru a evalua dacă merită să investești în SEO, analizează progresul către obiectivele tale de la începutul serviciilor de optimizare și compară-l cu costul campaniei SEO. Analizează indicatori precum leadurile și vânzările din căutarea organică. Calculul ROI te ajută să măsori rentabilitatea investiției în SEO, însă ține cont de faptul că aceasta este o strategie pe termen lung, iar rezultatele încep să fie vizibile după o perioadă de 3 până la 12 luni.
Surse citate:
Bailyn, Evan. “Google Click-through Rates (CTRs) by Ranking Position in 2023.” First Page Sage, 7 Sept. 2023, firstpagesage.com/reports/google-click-through-rates-ctrs-by-ranking-position/.
The Future of Search 2022 in Partnership with 2.
“We Analyzed 11.8 Million Google Search Results. Here’s What We Learned about SEO.” Backlinko, 20 Jan. 2016, backlinko.com/search-engine-ranking?_gl=1. Accessed 8 Mar. 2024.
“We Analyzed 912 Million Blog Posts. Here’s What We Learned about Content Marketing.” Backlinko, 19 Feb. 2019, backlinko.com/content-study?_gl=1. Accessed 8 Mar. 2024.