Optimizare SEO Off-Page: Îmbunătățește autoritatea site-ului
Vizibilitatea în online este cheia către succesul afacerii tale. Dincolo de calitatea produselor și serviciilor oferite, autoritatea în piață te poate propulsa, iar lipsa acesteia te poate ține departe de clienți importanți. Acum totul se întâmplă în online, acolo unde își petrec mare parte din timp oamenii interesați de ceea ce vinzi.
Dar cum se construiește această autoritate? Ce-i drept, peisajul digital e în continuă expansiune și poate fi destul de dificil să rămâi conectat cu toate schimbările. Dacă îți dorești un loc cât mai bun în ochii motoarelor de căutare, înseamnă că trebuie să lucrezi la gradul de credibilitate al site-ului. Dacă optimizarea on-page se concentrează pe îmbunătățirea conținutului, structurii și celorlalte date tehnice ale paginilor web, optimizarea off-page se referă la factorii externi care influențează autoritatea site-ului. Ambele intră în prețul serviciilor de optimizare SEO și sunt esențiale pentru dezvoltarea business-ului în mediul online. Ne concentrăm acum întreaga atenție asupra factorilor externi și detaliem procesul de SEO off page.
Ce este optimizarea SEO Off Page?
Înainte de a creiona strategii de optimizare SEO off page, trebuie să știi că SEO are scopul de a îmbunătăți poziția site-ului în clasamentul cu rezultatele căutării, realizat de Google, atunci când un potențial client introduce în bara de search anumiți termeni cheie (cuvinte sau grupuri de cuvinte) relevanți pentru business-ul tău.
Să ne imaginăm acum că ai o mică afacere de familie cu torturi și prăjituri de casă. Le pregătești cu drag și îți iei angajamentul de a livra în toată țara. Totul pare simplu până acum, doar că mai există zeci de persoane care s-au gândit la această idee de business. Cum reușești să te diferențiezi și să ajungi cât mai aproape de audiența ta? Aici intervine rolul specialiștilor în off page SEO.
SEO off-page implică toate activitățile întreprinse în afara site-ului, având ca scop îmbunătățirea clasamentului în rezultatele motoarelor de căutare. Vorbim aici despre cantitate, calitate și diversitate – acest trio de excepție, care îți poate aduce puncte în plus în ochii motoarelor de căutare. De la link building până la strategii de content marketing și promovări în social media, toate te pot ajuta să urci câteva poziții în clasament. Menționăm aici că strategia off page trebuie să completeze eforturile întreprinse în direcția SEO ON Page.
De ce este importantă optimizarea SEO Off Page?
Fie că ne referim la back link-uri, la recomandări, advertoriale seo sau alte strategii, motoarele de căutare vor depista toate aceste trimiteri. Cum Google pune un mare accent pe experiența utilizatorului, îți va oferi puncte în plus atunci când alte site-uri de nișă sau renumite scriu despre tine. În spatele fiecărei afișări se află sute de algoritmi, care analizează atent experiența, expertiza, autoritatea și încrederea (E-E-A-T) paginilor web. E destul de simplu. Dacă vrei să te clasezi cât mai sus, atunci trebuie să obții voturi de încredere de la alții, cu focus pe calitatea și diversitatea acestora.
Ce înseamnă link building?
O strategie de link building conține o serie de recomandări de la alte site-uri. În SEO, aceste recomandări de numesc backlinks. Cu cât site-ul tău are mai multe recomandări, cu atât autoritatea va crește. Sigur că aici trebuie să menționăm trioul despre care aminteam mai sus: cantitate, calitate și diversitate. E bine ca alte site-uri să scrie despre tine, dar trebuie să fii atent și la autoritatea acestora. Cât de importante sunt ele în industrie? Ce poziții ocupă în clasamentul Google? Mot-a-mot, link building înseamnă „construire de link-uri” și poți privi întregul proces ca pe niște recomandări.
În lumea reală, cu cât o afacere primește mai multe recomandări pozitive, cu atât reputația acesteia crește, iar oamenii tind să aibă încredere în serviciile sau produsele oferite. Dacă ne întoarcem în online, procesul este destul de similar. Motoarele de căutare vor acorda voturi de încredere site-ului tău, după ce alte site-uri cu autoritate au făcut trimitere către el. Încă nu știi ce este un link? În termeni generali, link-ul este o legătură între un document online și alte părți ale acestuia sau alte documente, care îi ajută pe utilizatori să acceseze conținutul dorit și să exploreze conținutul dintr-un capăt în altul.
Strategii SEO Off Page: Tehnici recomandate
Există diferite tehnici prin care orice site își poate îmbunătăți autoritatea și, implicit, traficul organic. Scopul final este acela de a crea legături puternice și valoroase atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru utilizatori. E imperativ ca orice strategie să pună pe primul loc experiența utilizatorului.
Content Marketing
Marketingul de conținut este o modalitate excelentă de a câștiga backlink-uri de calitate, dar și de a atrage utilizatori interesați de subiectele abordate. Hai să vedem cum poți distribui acest conținut:
- Prin advertoriale SEO: Articole informative, realizate pentru a oferi plus valoare cititorilor. Se publică pe alte site-uri, respectându-se toate politicile acestora. Pentru a crea legătura cu site-ul, se introduc unul sau mai multe texte ancoră (link-uri către produse, servicii sau pagini de interes din site);
- Prin influencer marketing: Cum influencerii au audiențe foarte mari, aceștia te pot ajuta să ajungi la publicul țintă. Aici e important să analizezi foarte bine profilul oamenilor cu care urmează să lucrezi;
- Prin Social Media: Prezența în Social Media nu va influența direct clasamentul în Google, dar va atrage atenția publicului țintă. Posibilitatea ca aceștia să distribuie conținutul tău devine tot mai mare odată cu creșterea ta pe paginile de interes;
- Prin Forumuri: Trebuie să fii activ și pe forumuri, să furnizezi informații prețioase și să oferi răspunsuri valoroase;
- Prin video content: Adăugăm conținutul video pe listă, în completarea prezenței în Social Media. E foarte posibil ca audiența ta să își dorească să vadă filmulețe de tip „știai că” sau „making off”.
Local SEO
Pentru afacerile locale, direcționarea traficului din online în offline este o necesitate. Potențialii clienți, cei care se află în apropiere, au nevoie de indicații exacte, iar tu ai nevoie de o prezență online bine pusă la punct. Două tactici cheie pentru optimizarea în SEO local sunt reprezentate de: Google My Business (un instrument gratuit, pus la dispoziție de către Google, prin care companiile le oferă clienților toate informațiile de care au nevoie pentru a le găsi, atunci când sunt în apropiere: nume, adresă, număr de telefon, orar de funcționare etc) și citațiile NAP (locurile unde sunt listate numele, adresa și numărul de telefon ale business-ul tău).
Recenzii pozitive
Recenziile pozitive pot convinge publicul țintă să aibă încredere în produsele sau serviciile tale. În același timp, Google preferă să vadă cât mai multe steluțe, dar și răspunsuri în lista cu impresii.
Evenimente
Prin natura lor, evenimentele creează impresii. Așa se face că un eveniment bine pus la punct poate atrage articole și, implicit, link-uri valoroase prin simpla promovare sau prin rezumarea celor întâmplate pe alte site-uri din industrie ori pe site-urile de știri.
Link-uri do follow vs no follow
Vorbim în continuare despre link building, dar și despre doi termeni pe care trebuie să-i diferențiezi – link-uri do follow vs no follow:
- Link-uri do follow: Permit motoarelor de căutare să analizeze activitatea celor două site-uri (cel de pe care se face trimitere și cel pentru care se face trimitere). Cu alte cuvinte, un link do follow îi transmite motorului de căutarea ideea că pagina de destinație merită să fie luată în considerare pentru a fi clasată, mai târziu, în rezultatele afișărilor;
- Link-uri no follow: Indică motoarelor de căutare să ignore semnalele și să nu se folosească de acest link pentru a găsi un loc în clasamentul cu rezultatele afișărilor. Totuși, aceste link-uri sunt utile pentru direcționarea traficului și pentru îmbunătățirea experienței utilizatorilor.
În completare, o strategie SEO bine pusă la punct conține o combinație echilibrată de link-uri: atât do follow, cât și no follow, cu accent pe prima categorie.
Conceptul de Black Hat SEO
Trebuie să aducem în discuție și conceptul de black hat SEO – o practică folosită de companiile care își doresc o creștere rapidă în ochii motoarelor de căutare. Sunt câteva tehnici neloiale, sancționate destul de aspru:
- Înghesuiala de cuvinte cheie: Adăugarea cuvintelor cheie acolo unde nu este cazul creează o experiența neplăcută utilizatorilor și poate fi descoperită de algoritmii motoarelor de căutare;
- Deghizarea conținutului: Există posibilitatea de a afișa un anumit conținut pentru utilizator și altul motoarelor de căutare. Este o practică neloială, sancționată de Google. Nu poți să-ți indexezi site-ul pe anumite cuvinte cheie irelevante pentru conținutul tău doar pentru a atrage mai mult trafic;
- Conținut nevaloros: La fel de neplăcut este să copiezi textele de pe alte site-uri sau să adaugi cuvinte cheie invizibile în paginile tale.
Putem adăuga pe listă și comentariile spam și redirecționările înșelătoare. Poți evita problemele asociate cu aceste practici dacă apelezi doar la profesioniști, la cei care îți pot furniza o imagine clară asupra conceptului de white hat vs black hat SEO.
Este suficient sa faci link building pentru a avea succes?
Dacă ai ajuns până aici, înseamnă că îți dorești să faci o schimbare, că vrei să-ți îmbunătățești vizibilitatea în online. E un pas uriaș pentru afacerea ta, doar că trebuie să știi că SEO se face atât off-page, cât și on-page. Nu e suficient să faci link building, la fel cum nu e suficient să urmezi doar o strategie off-page. E nevoie de atenție sporită pe ambele planuri.
În final, trebuie să știi că fiecare afacere are propriul drum în mediul online. Unele au nevoie de mai mult ajutor, în timp ce altele necesită doar un mic imbold. În funcție de bugetul de care dispui, dar și de starea actuală a site-ului tău, specialiștii Seo Genius îți vor oferi tot suportul necesar pentru îmbunătățirea autorității. Cât de mult îți dorești să crești în ochii audienței?