Advertoriale SEO: ce sunt și ce avantaje au?

SEO Genius » Blog » Advertoriale SEO: ce sunt și ce avantaje au?

Advertorialele SEO sunt una dintre cele mai eficiente și atractive forme de optimizare off-page într-o campanie pentru îmbunătățirea vizibilității unui site. Dar în absența unei strategii SEO care respectă regulile Google, advertorialele SEO pot atrage penalizări din partea motorului de căutare, afectând poziționarea site-ului în rezultate. 

Ce este un advertorial SEO, care sunt beneficiile sale și ce impact poate avea asupra prezenței digitale a site-ului tău? Găsești răspunsuri detaliate la toate aceste întrebări în rândurile următoare. 

Ce este un advertorial SEO?

Advertorialul SEO este un text de promovare a produselor sau serviciilor unei firme, elaborat sub forma unui articol informativ și adaptat la formatul, specificul și tone of voice-ul platformei publisherului. Deoarece aduce plus valoare pentru cititor și este conceput ca un articol cu potențial de share, acesta poate crește brand awareness-ul, traficul organic și vânzările. 

Conține unul sau mai multe linkuri către acele produse sau servicii care pot rezolva o problemă pentru cititor, în concordanță cu subiectul textului. Nu este o publicitate intruzivă; în funcție de publisher, advertorialul este marcat în diferite moduri ca mesaj promoțional. În felul acesta, cititorul decide dacă se va angaja sau nu în parcurgerea textului. 

Advertorialele SEO se mai întâlnesc și sub denumirea de native advertising. Diferă de alte forme de publicitate camuflată în texte informative, precum conținutul sponsorizat, prin marcaje și stil de redactare. 

Pot fi publicate pe diverse platforme online, de la portaluri de știri la reviste digitale pentru femei. Pentru a putea prezenta, însă, advertorialul unui public relevant, trebuie să existe o concordanță între publisher și brand. Impactul unui advertorial SEO creat de un brand de produse cosmetice pentru femei va fi nonexistent pe un blog dedicat construcțiilor. 

Care este rolul advertorialelor SEO?

Advertorialul este, am putea spune, un ambasador al site-ului afacerii tale; aflat pe „teritoriu străin”, încearcă să convingă publicul de valoarea brandului pe care îl reprezintă și să atragă, astfel, cât mai multe linkuri externe „dofollow”. Acestea transferă autoritate de la site-urile respective către site-ul tău, contribuind la creșterea credibilității și vizibilității în rezultatele căutării Google. 

Vezi, așadar, că rolul unui advertorial SEO este foarte important într-o campanie de optimizare SEO. Cu cât este mai captivant și mai util, cu atât mai mult poate îmbunătăți brand awareness-ul și traficul pe site. Realizată în conformitate cu regulile Google, o strategie de link building bazată pe acest tip de articole îți poate aduce site-ul în poziții de top la căutări relevante.

Impactul advertorialelor SEO poate fi pozitiv, dând un „boost” semnificativ poziției unui site, dar  și negativ, putând duce chiar la penalizări din partea Google. 

Oricât de multă informație utilă comunică un advertorial SEO, și cu oricâtă măiestrie ar fi redactat, orice încercare de a manipula poziția în rezultatele căutării Google prin intermediul linkurilor poate compromite integritatea strategiei și poate afecta negativ poziționarea online a site-ului.

Printr-o abordare corectă și respectând regulile stabilite de Google, un specialist SEO poate maximiza impactul pozitiv al advertorialelor, contribuind la creșterea vizibilității și atragerea unui public relevant. Înainte să încerci să plasezi advertoriale pe diverse site-uri care vând linkuri și să intri în vizorul Google, contactează cu încredere echipa SEO Genius! În cadrul campaniei de optimizare a site-ului tău vom crea o strategie etică și eficientă de link building, respectând regulile impuse de motoarele de căutare. 

Importanța unei strategii SEO și riscurile unei penalizări 

Te poți bucura de avantajele unor advertoriale SEO, fără teama că site-ul tău și-ar putea pierde vizibilitatea în rezultatele căutărilor Google, dacă apelezi la servicii SEO

De la introducerea actualizării Penguin a algoritmului Google, în 2012, Google analizează cu atenție numărul și calitatea linkurilor inbound și outbound, descurajând tacticile de manipulare (black hat) a acestora. 

Iată principalele aspecte vizate de update-ul Penguin, pe care le are în vedere o strategie SEO:

Linkurile care duc către site-ul tău trebuie să provină de la surse de încredere și relevante.

Sursele linkurilor trebuie să fie diverse; un număr mare de linkuri care provin de la un număr mic de surse ridică semne de întrebare.

Variază ancorele linkurilor din advertoriale (textele care pot fi apăsate pentru a accesa alte pagini web). O ancoră bună este descriptivă, concisă și relevantă pentru pagina către care trimite. De asemenea, este importantă și relevanța contextului în care sunt plasate ancorele. 

Construirea profilului de backlinks se petrece în timp; o creștere bruscă și neașteptată este interpretatã ca o încercare de manipulare a algoritmului.

Care pot fi cauzele unei penalizări?

Atunci când un site încalcă politica Google antispam, poate primi o penalizare manuală din partea motorului de căutare, în urma căruia pot fi delistate pagini sau chiar întregul site din rezultatele căutării. 

Dacă suspectezi că site-ul tău a fost afectat de penalizarea Google din cauza link spamming-ului, poți urma acești pași în Google Search Console:

Aici vei găsi informații detaliate despre orice acțiuni manuale întreprinse de Google asupra site-ului tău. Dacă există vreo penalizare specifică legată de linkuri, aceasta ar trebui să fie menționată în această secțiune.

Iată câteva motive pentru care un site web ar putea fi penalizat de Google pentru utilizarea frauduloasă a linkurilor:

În politica sa antispam Google menționează, însă, că nu va penaliza cumpărarea și vânzarea de linkuri, atâta timp cât acestea sunt marcate cu atributul  rel=”nofollow” sau rel=”sponsored” pentru tag-ul <a>. 

Diferența dintre un advertorial și un articol SEO

Așa cum arătam în articolul nostru despre ce este SEO, publicarea pe site-ul unei afaceri a unor articole de blog optimizate pe cuvinte cheie relevante reprezintă o metodă de optimizare on-page. Advertorialele, însă, reprezintă o metodă SEO off-page, consolidând autoritatea și relevanța site-ului din exterior. 

Redăm mai jos principalele diferențe dintre advertoriale SEO și articole SEO, din punct de vedere al conținutului, formei și rolului acestora.

Articol SEO

Advertorial SEO

Concluzii

Impactul advertorialelor SEO poate fi atât de puternic încât să propulseze site-ul unei afaceri în topul căutărilor, dacă sunt elaborate și implementate conform politicilor Google. 

Dar beneficiile unui advertorial SEO pot fi complet anulate, dacă nu este elaborat și diseminat strategic. Există riscul ca tacticile neconforme politicilor Google să facă site-ul unei afaceri în rezultatele căutărilor, având consecințe serioase asupra traficului organic și, implicit, vânzărilor. 

SEO Genius poate concepe o strategie de link building optimă pentru site-ul tău, alegând platforme adecvate, de calitate, și distribuind advertorialele SEO într-un ritm echilibrat, pentru a crea un profil natural de backlinks. Contactează-ne acum pentru o ofertă personalizată care va sprijini creșterea afacerii tale în mediul digital!

Data articol: 12 martie 2024

Rezultate reale. Cu asta vrem să te convingem

Cauți o agenție SEO de încredere? Noi, la SEO Genius, nu ne lăudăm cu premii sau logo-uri de clienți, ci cu rezultatele reale ale campaniilor noastre SEO în derulare. 

TOP 3 rezultate Google

Clienții noștri au ajuns în TOP 3 rezultate pe căutări importante

Mai mult trafic Organic

Toate campaniile SEO active sunt pe creștere

Mai multe cuvinte cheie care rankează

Clienții noștri apar în rezultatele Google pe un număr dublu de cuvinte cheie, în mai puțin de 6 luni

Autoritate mai bună

Site-urile cu care colaborăm au înregistrat o creștere a autorității, prin intermediul celor mai cunoscute publicații din România