Optimizare SEO Magazin Online: 9 factori esentiali

SEO Genius » Blog » Optimizare SEO Magazin Online: 9 factori esentiali

Pentru succesul și vizibilitatea unei afaceri, prezența în online este unul dintre cei mai importanți factori. Lumea afacerilor este extrem de competitivă, astfel că este de la sine înțeles de ce ne dorim ca magazinul nostru online să aibă o poziție cât mai bună în rezultatele motoarelor de căutare pentru a atrage mai mult trafic și vânzări.

Un studiu realizat de OutBrain arată că rezultatele organice din motorul de căutare Google generează cu 30% mai mult trafic comparativ cu platformele de Social Media. Astfel, este esențial pentru un magazin online să se afle în topul rezultatelor organice, mai ales pentru că 95% dintre utilizatori nu ajung în a doua pagina cu rezultate.

Pentru că este un subiect foarte interesant și ajută extrem de multe afaceri și antreprenori, astăzi îți vom spune care sunt cei 9 pași esențiali de optimizarea SEO a magazinului online. (daca nu știi foarte multe despre acest domeniu, iți recomandam sa citești înainte articolul Ce este SEO).

De ce este important sa optimizezi SEO magazinul online?

Creșterea vânzărilor se poate realiza și printr-o strategie de marketing intensă, însă efectele vor fi pe termen scurt. Concurența este din ce în ce mai acerbă, astfel că procesul de optimizare SEO devine din ce în ce mai important.

Un magazin online optimizat până în cel mai mic detaliu, atrage după el următoarele rezultate:

Alege întotdeauna servicii SEO profesionale pentru a avea parte de rezultatele pe care ți le dorești.

9 factori SEO esențiali pentru optimizarea magazinului online

Când ai o afacere în mediul online și îți dorești să îmbunătățești întreaga experiență pentru magazinul tău online, to do list-ul pe care trebuie să-l urmezi este destul de bogat. Pentru a scuti timp și căutări suplimentare, echipa SEO Genius este aici, iar astăzi îți vom prezenta cei mai importanți 9 factori de care trebuie să ții cont în procesul de optimizare SEO a unui business online.

Arhitectura / structura site-ului

Primele lucruri asupra cărora trebuie să te decizi sunt structura pe care vrei să o aibă magazinul tău online, împărțită pe categorii și subcategorii, și platforma pe care urmează să-l creezi.

Este esențial sa te asiguri ca magazinul online targeteaza toate intențiile de căutare de interes. Fără o structura clară de categorii, subcategorii sau chiar filtrari, efortul de a îmbunătăți vizibilitatea site-ului este în zadar. Dacă stabilești aceste aspecte chiar de la început, vei economisi timp și resurse, și, mai mult decât atât, vei putea remedia orice problemă care ar putea apărea încă din fază incipientă.

Designul este unul dintre punctele esențiale ale arhitecturii site-ului. În acest sens, designul trebuie să aibă impact, să fie versatil, ușor adaptabil și creat într-un mod profesionist.

Indexabilitatea

Indexarea reprezintă procesul prin care paginile unui site web sunt adăugate în Google și devin disponibile pentru utilizatori, atunci când aceștia realizează căutări pe cuvintele cheie relevante pentru paginile respective. Adăugarea în index presupune ca boții Google, numiți și crawleri, să ajungă pe pagină, să o citească, să o înțeleagă și să o indexeze. Practic indexarea înseamnă oferirea unui loc în baza de date a lui Google.

Majoritatea magazinelor online nu monitorizează nivelul de indexare al paginilor, de aceea am întâlnit foarte multe cazuri în care site-ul indexeaza un număr foarte mare de pagini irelevante. Motorul de căutare are un “buget de crawl” și crawleaza / verifica un număr finit de pagini. Concluziile pot fi:

Ce poți să faci pentru a te asigura de succes indexării?

Primul lucru pe care trebuie să-l faci este crearea unui sitemap.xml bine structurat. Acesta reprezintă o hartă pentru boții motoarelor de căutare și îi ajută să acceseze toate paginile site-ului web. Sitemap-ul eficientizează timpul de indexare al paginilor, iar dacă acestea sunt optimizate SEO corespunzător, poziția lor în motoarele de căutare se va îmbunătăți considerabil.

Folosirea robots.txt este un alt lucru pe care trebuie să-l faci și reprezintă una dintre cele mai bune metode de a comunica cu motoarele de căutare atunci când vine vorba de indexabilitate. Fișierul robots.txt conține instrucțiuni prin care poți comunica boților informații importante. Atunci când realizezi un astfel de fișier ține cont de următoarele aspecte:

Structura de link-uri interne

Un link intern are rolul de a conecta o pagină a site-ului cu o alta tot din interiorul site-ului web. Astfel orice site care are mai mult decât o pagină este conectat prin acest mod într-o structură de link-uri interne.

Structura de link-uri interne arată motorului de căutare care este arhitectura site-ului (Ex: categorie → subcategorie → produs). Fără o structură de internal linking corectă (făcută atât prin pagini tranzacționale: de produs sau (subcategorie) sau prin blog), categoriile de produse nu vor avea un ranking bun.

Google urmărește link-urile cu ajutorul boților pentru a putea determina structura site-ului.

Pe lângă rolul primordial pe care îl au din punct de vedere SEO și pentru Google, o structură corectă de link-uri interne atrage după sine și o serie de avantaje, printre care și:

Link building → îmbunătățirea autorității site-ului

Pentru a avea o autoritate cât mai mare a domeniului tău este nevoie de link-uri plasate pe cat mai multe site-uri, care să ducă spre magazinul tău online. Cu cât ai mai multe link-uri de calitate, cu atât apari mai sus în clasamentul Google. (daca restul elementelor SEO sunt optimizate corect)

Autoritatea unui website este un factor esențial de ranking. Autoritatea (domain ratingul) poate fi îmbunătățită obținând link-uri de la alte site-uri autoritare și relevante pentru nișa ta de activitate. Acest proces se face în urma unei analize a site-urilor competitoare, pentru a stabili necesarul de link-uri și strategia de link building. Profilul de backlinks este îmbunătățit prin articole de native advertising, obținând link-uri cat mai naturale, în contexte apropiate de domeniul de activitate.

Unii dintre cei mai importanți factori pe care trebuie să-i iei în considerare în strategia de link building sunt:

Optimizare on-page: meta-title, meta-description sau headings

Optimizarea site-ului și a paginilor pe cele mai importante cuvintele cheie prin folosirea cuvintelor cheie exact match (ex: optimizare seo) și cuvintelor cheie longtail (ex: optimizare seo in bucuresti) este extrem de importantă întrucât ajută site-ul să rankeze pe cât mai multe căutări cu volum. În acest sens, primele tag-uri care trebuie optimizate sunt:

Meta title – este un text scurt și reprezentativ pentru pagina web. Altfel spus, acesta este un titlu preluat de Google din codul paginii și afișat în paginile cu rezultate. Meta Title trebuie să conțină cuvântul cheie, să fie scurt, clar și unic.

Meta description – este un scurt text afișat în paginile de rezultate Google, alături de Meta Title și URL-ul paginii. Scopul ei este de a rezuma conținutul paginii. Meta description nu mai este de ceva timp un factor care influențează ranking-ul, însă influențează interacțiunea utilizatorului cu site-ul. Textul trebuie să fie unic și să rezume conținutul paginii într-o manieră cât mai precisă și naturală, să aibă maxim 160 de caractere și să conțină atât cuvintele cheie principale, cât și pe cele secundare.

Headings – sunt etichete HTML care au rolul de a evidenția elementele importante din conținutul paginilor, indicând astfel motoarelor de căutare subiectul sau subiectele paginii respective. Astfel, pe pagina unui site trebuie să folosești un singur tag H1 care indică subiectul, iar în continuare, poți folosi și taguri H2, H3, H4, H5 și H6 pentru a indica alte secțiuni de conținut.

Conținut unic, optimizat SEO – îmbunătățirea relevanței site-ului

Conținutul este elementul care formează o legătură între site și tipul clasamentelor motoarelor de căutare. Este esențial să creezi descrieri de categorie, descrieri de produs și articole pentru blog. Un conținut bine redactat și optimizat atrage după sine o serie de avantaje, printre care și:

Crearea, postarea și actualizarea conținutului reprezintă o modalitate eficientă de a veni în întâmpinarea nevoilor clienților tăi. Astfel, acesta trebuie să răspundă la întrebările lor și conțină informații cât mai precise despre subiectul abordat. De asemenea, conținutul trebuie să fie unic și valoros și să conțină elemente care să-l diferențieze de conținutul principalilor competitori.

Canibalizari între pagini

Canibalizările apar atunci cand Google identifica 2 sau mai multe pagini relevante pentru aceeași intenție de căutare (acestea se întâmplă cel mai des între pagina de categorie și produsele bine documentate). Efectul negativ al canalizarilor este acela ca paginile se vor schimba constant între ele și nici una dintre pagini nu va putea ajunge în TOP 10 rezultate Google. Modificările de pagini aduc scăderi mari de vizibilitate, iar acestea se schimba chiar și zilnic / saptamanal în unele cazuri și pot fi depistate doar cu tool-uri speciale.

Astfel, în loc să optimizezi o singură pagină pentru un cuvânt cheie sau o expresie, vei optimiza și alte pagini folosind fie același cuvinte, fie altele similare.

Problemele ce țin de canibalizare pot fi detectate în prin următoarele elemente on-page:

Pentru a combate canibalizarea, analizează conținutul paginilor, calitatea și performanța lor, iar apoi decide ce păstrezi și ceea ce ștergi, redirecționezi sau canonicalizezi.

Date structurate

Datele structurate sunt secvente de cod care simplifică sarcina motoarelor de căutare pentru indexarea, organizarea și afișarea conținutului paginilor web.

Prin datele structurate ajutăm motorul de căutare sa înțeleagă mai bine conținutul paginilor și afișăm in rezultatele Google anumite informații care pot creste CTR (rata de click) si îmbunătăți poziția cuvintelor cheie în rezultatele Google.

Printre cele mai utilizate si eficiente date structurate, putem enumera:

Viteza de încărcare

Viteza de încărcare a unui site este un factor de ranking care măsoară timpul de încărcare a paginii de index. Viteza de încărcare este extrem de importantă mai ales pentru dispozitivele mobile deoarece aproximativ 60-70% din sesiunile unui magazin online vin de pe mobil.

Pentru a evalua viteza de încărcare poți folosi Google Pagespeed Insights, care este cel mai utilizat instrument. Astfel, Pagespeed Insights Speed Score este obținut prin analiza oferită de platformă și îți arată un scor al vitezei de încărcare a unei pagini. Acesta utilizează CrUX (Chrome User Experience report) și rapoartele de la alți doi indicatori metrici, precum FCP (Fist Contentful Paint) și (DCL) DOM Content Loaded, care oferă informații prețioase pentru cei care vor să îmbunătățească acest indicator.

De asemenea, pentru a îmbunătăți viteza de încărcare a unui site ține cont și de următoarele sugestii:

O campanie SEO pentru magazinul online este destul de complexa și de cele mai multe ori aduce anumite provocări pentru antreprenori. Chiar dacă pare dificil, este important să ți cont de faptul că cele mai bune rezultate SEO se obțin numai atunci când toate elementele sunt implementate corect.

Seo Genius este aici să îți ofere toate informațiile de care ai nevoie pentru creșterea afacerii tale.

Data articol: 23 ianuarie 2024