Link building în SEO: importanță, rezultat și strategie

SEO Genius » Blog » Link building în SEO: importanță, rezultat și strategie

Unul dintre cele mai dificile și complexe procese de optimizare a unui site web este construirea profilului de linkuri, adică link building. Acest proces include diverse tipuri de legături denumite backlinkuri: unele plătite, altele construite manual și altele câștigate. 

Ce înseamnă link building?

Pe scurt, link building-ul este procesul de optimizare SEO Off-Page prin care obții linkuri de la alte site-uri către paginile site-ului tău. Aceste linkuri îi conferă autoritate și îl recomandă algoritmilor motoarelor de căutare ca un site de calitate, care merită să fie afișat în rezultatele căutărilor. De cele mai multe ori, articolele afișate pe primele poziții sunt susținute de voturile de încredere (backlinkurile) unor site-uri calitative și relevante. 

Poate fi foarte dificil și costisitor să depășești o pagină web cu un conținut bine aliniat cu intenția de căutare a utilizatorilor și care are susținerea potrivită. Nu orice backlink îți ajută site-ul, ba chiar există legături care pot avea un impact negativ asupra clasării și vizibilității, după cum notează și Backlinko în cel mai recent top al factorilor de ranking ai Google. 

Astfel, au fost identificați peste 40 de factori care influențează calitatea și eficiența backlinkurilor, dintre care enumerăm mai jos câțiva:

De ce este important să faci link building?

Pentru că nu este suficient să te lauzi singur atunci când faci ceva bine; trebuie să câștigi și aprecierea altor profesioniști în domeniu și a celor care beneficiază de produsul tău, fie că este o rochie handmade sau un articol amplu despre cel mai bun espressor de cafea. Doar așa te poți bucura de o bună reputație, din ce în ce mai multă recunoaștere și de recomandări către potențiali clienți sau cititori. 

Putem privi backlinkurile ca echivalentul virtual al recomandărilor „din gură în gură”, care îți consolidează prestigiul și influența în mediul online.

Concret, cum te ajută o campanie SEO de link building? 

Seo Genius îți pune la dispoziție servicii de optimizare SEO, inclusiv link building, pentru a-ți ajuta site-ul să crească în autoritate, să își îmbunătățească poziția în rezultatele căutării și să atragă mai mult trafic organic.

Cum poți face link building?

Înainte să dezvăluim modalitățile prin care poți implementa cu succes o campanie SEO de link building, vom trece în revistă principalele moduri în care poți obține un link.

Câștigarea linkurilor (link earning) prin conținut

Poți câștiga linkuri dacă realizezi un conținut atât de valoros (sau amuzant sau sentimental), încât și alte site-uri decid să adauge un link către tine. Îți poți concentra eforturile pe crearea unui conținut de calitate pentru a atrage linkuri, cum ar fi:

Solicitarea linkurilor

Această metodă presupune contactarea activă a altor persoane sau echipe pentru a-i convinge să includă un link către site-ul tău. De ce ar face acest lucru? Există două motive principale pentru care ai putea convinge alte site-uri să-ți ofere backlinkuri:

Guest posting

Guest posting reprezintă o metodă dublă de promovare și construirea de linkuri prin implicarea reciprocă a site-urilor și a profesioniștilor dintr-un anumit domeniu. Aceasta poate însemna fie publicarea unor articole pe alte site-uri relevante din domeniul tău, fie să permiți altor profesioniști din domeniu să publice articole pe site-ul tău. În ambele variante se creează oportunități reciproce de expunere și creștere a autorității online.

Adăugarea linkurilor

Adăugarea manuală a linkurilor pe alte site-uri (directoare web, forumuri, grupuri de social media, secțiunea de comentarii a blogurilor etc.) nu este recomandată pentru construirea de backlinkuri, deoarece Google nu le consideră autentice și poate penaliza practica. Este important să adaugi linkuri doar acolo unde oferă valoare reală utilizatorilor și să eviți spamul de linkuri, care poate afecta imaginea brandului tău. 

Cumpărarea linkurilor

Achiziționarea de linkuri nu este o metodă de link building agreată de Google, dacă acestea sunt marcate Dofollow. Pentru a te asigura că site-ul tău respectă politicile Google antispam, poți apela la servicii de optimizare specializate care vor putea construi un profil sănătos de linkuri folosind advertoriale SEO.  

Plasarea linkurilor pe baza conexiunilor în industrie

O altă metodă prin care poți primi linkuri către site-ul tău se bazează pe crearea unor conexiuni în viața reală cu reprezentanți ai unor publicații SEO, diverse platforme sau comunități online relevante din domeniul tău de activitate. Este esențial să nu subestimezi puterea networkingului offline în procesul de obținere a linkurilor și în creșterea vizibilității online a afacerii tale.

Secretele unei strategii de link building de succes

Redăm mai jos câteva repere de care trebuie să ții cont în implementarea unei strategii de link building pentru cele mai bune rezultate. 

Site în cea mai bună formă

Înainte de a demara o campanie de link building trebuie să te asiguri că nu există probleme tehnice neremediate pe site, că se încarcă într-un timp optim și că oferă o bună experiență pentru utilizatori. 

Resurse strategice

Încearcă să incluzi în strategia SEO resurse care atrag linkuri prin valoarea lor semnificativă și interesantă pentru public:  sondaje din industrie, studii și cercetări, instrumente online, ghiduri practice, infografice și altele.

Linkuri de la site-uri cu autoritate ridicată

Backlinkurile de la site-uri cu autoritate ridicată sunt mai valoroase pentru SEO, însă nu trebuie să te orientezi exclusiv către acestea. Și linkurile de la site-uri cu un DR mai mic au relevanță și pot contribui la îndeplinirea obiectivelor campaniei SEO link building, atâta vreme cât rămân într-o proporție redusă. 

Voturi de încredere de la site-uri relevante în industria ta

Este mai indicat să construiești linkuri de pe site-uri care sunt strâns legate de domeniul tău. De asemenea, backlinkurile trebuie să fie integrate în conținutul relevant pentru a avea un impact mai puternic.

Linkuri vizibile

Cu cât linkul este mai vizibil pe pagină, cu atât este mai valoros pentru SEO. Linkurile plasate în conținutul principal al paginii sunt mai eficiente decât cele din zone precum barele laterale sau subsolul paginii.

Ancore descriptive

Textul ancoră descriptiv poate îmbunătăți și el valoarea unui backlink pentru SEO. Acesta ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai bine despre ce este pagina legată și să stabilească relația între paginile respective.

Atribute DoFollow

Anumite linkuri pot avea atributul „nofollow”, „sponsored” sau „ugc”, care indică modul în care Google ar trebui să le trateze în privința transferului de putere de clasare. Linkurile fără aceste atribuții sunt considerate mai valoroase pentru SEO, însă și cele cu atributul „nofollow”, „sponsored” sau „ugc” pot contribui în continuare la conștientizarea brandului și la traficul de referință.

Link-uri dofollow vs nofollow

Am vorbit mai sus despre atributele linkurilor: „nofollow”, „sponsored” sau „ugc”. Acestea  se referă la modul în care motoarele de căutare, cum ar fi Google, interpretează și oferă valoare linkurilor de pe paginile web.

În HTML un link cu atribut nofollow arată astfel: 

<a href=”https://example.com” rel=”nofollow”>Click aici pentru mai multe informații</a>

Însă cititorul nu vede pe pagină decât textul „Click aici pentru mai multe informații”.

Pe scurt, niciunul dintre atributele de mai sus nu permite transferul de link juice și nu contribuie la îmbunătățirea clasamentului paginilor către care trimit în rezultatele motoarelor de căutare.

Linkurile standard, fără atribut „nofollow”, „sponsored” sau „ugc” au by default atributul „dofollow”. Acestea sunt cele care transmit autoritate de la site-ul pe care sunt publicate către site-ul destinație și, teoretic, sunt cele care ar trebui vizate într-o campanie SEO link building. Cu toate acestea, un profil natural de linkuri nu va avea niciodată doar linkuri dofollow, ba chiar poate trezi suspiciuni motorului de căutare.

Analiza de linkuri a competitorilor

Înainte de a demara procesul SEO de link building este foarte util să analizezi linkurile competitorilor tăi și să identifici cel puțin două aspecte foarte importante.

Primul se referă la descoperirea site-urilor comune care au publicate linkuri către concurenții tăi plasați pe cele mai bune poziții. Este posibil ca acestea să fie cele care contribuie în cea mai mare măsură la buna poziționare a concurenței în rezultatele căutărilor. 

Al doilea aspect se referă la descoperirea conținutului competitorilor care a atras cele mai multe linkuri. Poate fi vorba despre articole de blog optimizate pe anumite cuvinte cheie, de infografice, studii sau instrumente. Acordă atenție stilului de scriere, structurii articolului și relevanței informațiilor oferite și încearcă să aplici o strategie similară. 

Poți obține toate datele necesare despre profilul de linkuri al site-urilor competiției folosind instrumente precum Ahrefs sau Semrush.

Înainte de a încheia articolul nostru despre link building, trebuie să adăugăm că există un aspect esențial de care trebuie să ții cont. Este adevărat că atunci când creezi conținut util, informativ și valoros, crești șansele ca alte site-uri relevante și de calitate să pună linkuri către site-ul tău. Dar pentru ca acest conținut valoros să primească linkuri, trebuie mai întâi să fie vizibil pentru alți webmasteri, adică să se claseze pe poziții de top în motoarele de căutare. Iar pentru a ajunge în fruntea clasamentului… are nevoie de linkuri. Și iată unde intervine strategia noastră de SEO link building.

Pentru a-ți crește vizibilitatea și pentru a obține linkuri de calitate către conținutul tău, este esențial să implementăm campanii de link building adaptate obiectivelor tale de business și să avem o abordare inteligentă în raport cu concurența.

Vrei să crești traficul și autoritatea site-ului tău? Ești gata să îți duci conținutul la un nivel superior? Hai să discutăm și să dezvoltăm împreună o strategie de link building care să te propulseze pe poziții de top în motoarele de căutare. Contactează-ne astăzi pentru a începe!

Data articol: 23 mai 2024